Van utasbiztosításunk – de mire is jó az pontosan?

Infostart
2017. május 28. 08:40
Mit kell tennünk, ha megkötöttük az utasbiztosítást, és olyan helyzetbe kerültünk, hogy azt használnunk is kell? Mit tegyünk, ha baj van? Hova menjünk, hogyan igazoljuk, hogy biztosítva vagyunk?

Jó tudni, hogy vannak olyan utasbiztosítások, amelyek már Magyarországon, az utazás kezdetétől kockázatot vállalnak bizonyos esetekre, mások viszont csak a külföldön tartózkodásra szólnak.

Éppen ezért a Magyar Biztosítók Szövetségének utasbiztosítási tagozatvezetője szerint a legjobb, ha attól a naptól kötünk utasbiztosítást, amikor a határt átlépjük, és addig a napig kell szólnia a biztosításnak, amíg vissza nem érünk Magyarország területére.

Elmondta, hogy miután megkötöttük az utasbiztosítást, kapunk egy utasbiztosítási kötvényt e-mailben vagy papíralapon. Ezt magunkkal kell vinnünk az utazásra, és ha bárhol gond van, akkor ezzel a kötvénnyel kell jelentkezni az orvosnál. Ezzel egy időben pedig fel kell hívni a biztosító asszisztant szolgáltatását, és jelezni kell, hogy mi a probléma, vagy hogy sürgősségi alapon bevittek bennünket a kórházba.

„Ha olyan baleset történt, ami miatt a beteg nincs eszméleténél, de a táskájában ott van a biztosítási kötvénye, akkor ez alapján a kórház fel fogja venni a biztosítóval a kapcsolatot.

Ha pedig a biztosítási kötvény nincs az eszméletlen betegnél, de az kiderül, hogy magyar állampolgár, akkor a kórház felveszi a kapcsolatot a magyar külképviseletekkel, ők próbálják meg kideríteni a biztosítótársaságoknál, hogy volt-e a sérültnek utasbiztosítása. Ha volt, akkor a biztosítónak fel kell vennie a kapcsolatot a kórházzal” - mondta a Magyar Biztosítók Szövetségének utasbiztosítási tagozatvezetője.

Horváth Péter közölte, hogy ha van utasbiztosításunk, és baleset ér bennünket külföldön, akkor gyakorlatilag semmit nem kell a saját pénzünkből fizetnünk.

„Ha értesítjük a biztosító asszisztencia-központját, és ők küldik az orvost vagy ők irányítanak kórházba vagy orvoshoz, akkor biztosak lehetünk abban, hogy nem kell előfinanszírozni az ellátás költségeit”

- emelte ki a szakértő.

Hozzátette: azzal viszont, hogy a biztosított maga választ orvost, azt kockáztatja, hogy a biztosító utólag csak egy határig fogja finanszírozni a költségeket. A biztosító ugyanis ebben az esetben mondhatja azt, hogy a kezelés költségeinek csak egy részéért vállal felelősséget.

Horváth Péter elmondta, hogy a biztosítótársaságok is törekszenek arra, hogy ha az ügyfél orvosilag szállítható állapotban van, akkor Magyarországra hazaszállítsák. A hazai környezet ugyanis a gyógyulásban is sokat segíthet.

„De a biztosítótársaságok kizárólag akkor hoznak haza beteget, ha az állapota ezt megengedi, és a külföldi kórház hozzájárulását adja

ahhoz, hogy akár gépjárművel, mentőautóval, helikopterrel vagy repülőgéppel hazaszállítsák” - közölte a szakértő.

Hozzátette: az utóbbit „fit to fly igazolásnak” hívjuk, ami azt jelenti, hogy a beteg mentővel kivihető a repülőtérre, és egy menetrend szerinti vagy különjáraton hazahozható Magyarországra.

Horváth Péter hozzátette, hogy az utasbiztosítás Magyarországon nagyon olcsó.

„A hasonló szolgáltatásokat nyújtó nyugat-európai utasbiztosításokért a többszörösét kellene kifizetni, míg Magyarországon már naponta pár száz forintért lehet utasbiztosítást vásárolni. Ha Európán belül maradunk, akkor naponta 300-1000 forint körül lehet különböző kategóriájú utasbiztosításokat kötni” - mondta a Magyar Biztosítók Szövetségének utasbiztosítási tagozatvezetője.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Van utasbiztosításunk – de mire is jó az pontosan?
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást