A szakértő szerint gyakran előfordul különösen a rövidebb és az európai utaknál, hogy nem kötünk utasbiztosítást. Főként azért nem, mert azt gondoljuk, hogy ha csak a környező országokba megyünk, akkor olyan nagy baj nem történhet velünk, hogy ne tudjunk hazajönni, ne tudjanak bennünket hazahozni.
Nem számolunk azonban az olyan balesetekkel vagy olyan betegségekkel, amelyek ott, a helyszínen ágyhoz köthetnek bennünket.
Előfordulhat, hogy nem tudunk még Sopronig sem elautózni Bécsből, mert a baj nagyobb annál, mint hogy be tudnánk ülni a saját autónkba
– mondta Horváth Péter.
A szakember elmondta, hogy az utasbiztosítások típusai a baleset-, a betegség-, a poggyász- és az asszisztencia.
Ez utóbbi azt jelent, hogy a biztosítótársaságok non-stop hívható telefonszámán az ügyfelek magyar nyelven segítséget kaphatnak. Ez azért nagyon hasznos, mert a magyarok nyelvi készsége nem túl jó, különösen akkor, amikor valaki bajban van, problémája van és ideges – fejtette ki a utasbiztosítási tagozatvezetője.
Ha pedig valakit valamilyen heveny megbetegedés ér külföldön, balesetet szenved, ellopják a poggyászát, feltörik a kofferét vagy az autójának a csomagtartóját, akkor a biztosítótársaságok a szabályzatban foglaltaknak megfelelően térítést nyújtanak a számára, enyhítik a kárát - tette hozzá.
Horváth Péter elmesélte, hogy a napokban tanácsot kért tőle egy idősebb hölgy, aki a bécsi operaház esti előadására utazott saját gépkocsijával, és úgy tervezte, hogy az előadás után vissza is utazik Magyarországra.
„A két felvonás közötti szünetben viszont rosszul lett, a mentő ellátta, amiért 500 eurót számolt fel. Azt kérdezte, hogy hogyan tudja ezt az 500 eurós számlát visszautasítani”
- mesélte.
„Valójában sehogy sem tudja. Három-négy órát töltött az ország határain kívül, és máris bekövetkezett a baj” - mondta a Magyar Biztosítók Szövetségének utasbiztosítási tagozatvezetője.