16 kerületben 12 biciklis beruházás
A főváros a kerületi önkormányzatokkal közösen a Versenyképes Közép-Magyarország operatív programra pályázott, amelynek keretében 8,3 milliárd forintot kapott az Európai Uniótól – mondta Halász Áron. A Magyar Kerékpárosklub szóvivője hozzátette, jelenleg kerékpárforgalmi hálózati tervek készülnek a projektekhez. Mint elmondta, a kerékpárosklub javaslatokat tett, hogyan lehetne a forrásokat hatékonyan felhasználni.
„Ha jól sikerülnek az építkezések, Budapest 21 százaléka, tehát majdnem negyede, 112 négyzetkilométer, kerékpározhatóvá válik.
Most 150-200 kilométernyi kerékpárút van, de ebbe beleszámítanak azok a járdára festett sárga csíkok, amelyek már elég elavultak vagy kinőtte őket a kerékpáros forgalom, a kétirányúsított utcák, a kerékpársávok és a kerékpározásra ajánlott kisforgalmú útvonalak is.”
Ez óriási lehetőség Budapestnek, hogy befoltozza a hiányosságokat – hangsúlyozta Halász Áron. De hozzátette, sok olyan, amit a kerékpározók szeretnének, most sem valósul meg.
„A Nagykörút kerékpározhatósága ebből sem fog megvalósulni, de sok olyan projekt van, ami sokat segíthet.”
Halász Áron példaként említette, hogy a Rákos-patak mentén a Dunától egészen a városhatárig lesz kerékpárút. Rákoskeresztúrt bekötik a városközpontba – fogalmazott a Magyar Kerékpárosklub szóvivője.
„Lesznek fejlesztések Óbudán, a XIII., a XVIII., a XI., II. és a XII. kerületben, Csepelen, Újpesten, Soroksáron, Kőbányán, Árpádföldön, Kispesten és Pesterzsébeten is.”
Ősszel készülnek az engedélyezési tervek, az építkezések jövőre kezdődnek, öt éven belül pedig várhatóan mind elkészül – mondta Halász Áron.