Hatalmas különbségek a kórházakban - lapszemle

Infostart
2017. április 12. 07:45
Meghiúsulhat a Budapest-Belgrád-vasútvonal fejlesztése – írta a Magyar Nemzet. A Magyar Idők arról ír, hogy megújulnak a szakrendelők.

A Magyar Idők arról ír, hogy nemcsak a kórházak, de a szakrendelők is megújulhatnak a közeljövőben a fővárosban és Pest megyében. A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat erre a célra kezdetnek több mint 3,7 milliárd forintos forrást irányoz elő a kőbányai járóbeteg-szakellátás fejlesztésére a jövő évi költségvetés terhére. A tervek szerint a szakrendelés 2,5 milliárd forintból új épületet kapna, amelyet 780 millió forintból szerelnének fel.

A Magyar Nemzet cikke szerint a patológushiány miatt is óriási különbség van egyes kórházak boncolási szokásai között. Az összeállításból kiderül: míg Kistarcsán például az elhunytak 79 százalékánál elvégzik az eljárást, Balassagyarmaton ez az arány mindössze 2 százalék. A Magyar Patológusok Társaságának elnöke a lapnak azt mondta: ahol az a fontos, hogy ebből is legyen bevétel, ott magas a kórboncolások száma.

A Világgazdaság arról ír, hogy alig több mint 370 új motorkerékpárt adtak el az első negyedévben Magyarországon, ami közel 8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Az állomány ugyanakkor folyamatosan bővül, ami mögött a lap szerint egyértelműen a magánimport növekedése áll: a német, olasz, osztrák piacokon ugyanis a hazainál jóval olcsóbban lehet viszonylag jó állapotú járműveket találni, amelyeket még a magas adóterhek mellett is megéri itthon forgalomba helyezni.

Ma véglegesen lefújhatják a jövő hétre tervezett BKV-sztrájkot – olvasható a Magyar Időkben. A szakszervezetek három évre összesen 30 plusz 5 százalék béremelést kértek, amelyből úgy tűnik, az első évre teljesül a 10 plusz 5 százalékos emelés.

A Magyar Nemzet cikke szerint egyre több jel utal arra, hogy mégsem lesz semmi a Budapest-Belgrád-vasútvonal fejlesztéséből. Az ügyben kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen, de a lap szerint nem csak ez az oka annak, hogy a magyar vagy a kínai fél igyekszik kihátrálni a megállapodásból.

A Világgazdaság összeállításából kiderül: több mint hatvanezer jelzáloghiteles család otthona kerülhet veszélybe hamarosan, ha nem képesek vagy hajlandóak megegyezni a nekik hitelező pénzügyi intézménnyel. A jegybank a lapot úgy tájékoztatta, hogy 2016 végéig 72 ezer adóst kerestek meg a hitelintézetek, közülük azonban csupán négyezerrel sikerült megegyezniük. A nem együttműködő adósoknál - ha a hitelező úgy dönt - elindulhat a fedezetérvényesítés, de az is jellemző megoldás, hogy a bank eladja a bedőlt hiteleket egy követeléskezelőnek.

A Portfolio az Európai Bizottság jelentésére hivatkozva arról ír, hogy az EU lakosságának egyhatoda, 83 millió lakos él lemaradó régióban. A jelentés az alacsony jövedelmű régiók közé sorolta azokat, ahol az egy főre jutó GDP növekszik ugyan, de továbbra is az uniós átlag 50 százaléka alatt van. A jelentés Bulgária, Románia és Lengyelország mellett Magyarország több kevéssé fejlett tájegységét is ide sorolta.

A Napi.hu összeállításából kiderül: miközben a legtöbb előrejelzés 2017 végére és a következő évekre a jelenleginél érezhetően magasabb olajárat, és ezzel benzinárat jósol, egy friss tanulmány szerint a következő öt évben nem kell ilyen drámára számítani - kivéve, ha háború tör ki a Közel-Keleten.

A Magyar Idők cikke szerint ma köt szerződést a MÁV-Start Zrt. az emeletes vonatok beszerzéséről a tender nyertesével legalább 10, legfeljebb 40 darab hatrészes szerelvény legyártásáról. A járművek áráról egyelőre nem tettek közzé információt, de a Nemzeti fejlesztési Minisztérium korábbi tájékoztatása szerint 150 milliárd forint értékben lesz lehetőség 2020-ig motorvonatokat vásárolni.