A Magyar Kommunista Párt Központi Bizottsága 1948 februárjában döntött el, hogy gyermekvasutat létesít a budai hegyekben. Az építkezés 1948. április 11-én kezdődött.
Az első szakaszt július 31-én nyitották meg, 1950. augusztus 20-tól már a teljes,
11,2 kilométer hosszú vonalon jártak a szerelvények a Széchenyi-hegy és Hűvösvölgy között.
Az úttörővasút, vagy ahogyan R. Kováts Miklós 1958-as dokumentumfilmje már a címében is nevezi: A mosoly vonata gyorsan népszerű lett.
A budapesti gyermekvasút túlélte a rendszerváltást, sőt tavalyelőtt még a Guiness-rekordok közé is bekerült.
Ez a világ leghosszabb vasútvonala, amelyen a forgalmi és a kereskedelmi szolgálatot is gyerekek látják el.
Szombaton ünnepelte a 69. születésnapját térzenével, kiállítással, vasútmodellező szakkörrel, egy különvonat indításával, valamint a Hárs-hegyi fordítóalagút bejárásával.
A Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány és a budapesti Gyermekvasút közös rendezvénye egyúttal a Kárpát-medencei kisvasúti napok évadnyitója is volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!