A héten kezdődik és bő három hétig tart a Budapesti Tavaszi Fesztivál, amelyen több mint 150 program: koncertek, világsztárok, kiállítások, színházi és táncelőadások várják csaknem 40 helyszínen a közönséget Budapesten.
Káel Csaba, az eseménysorozat operatív testületének elnöke, a Művészetek Palotája vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában arról beszélt, hogy fontos a fiatal közönség, őket a programkínálat sokszínűségével, tematikájával és utcai rendezvényekkel igyekeznek megnyerni.
„Különböző külső helyszíneken
próbáljuk aktívvá tenni a fiatalokat,
tehát például vezényelhetnek vagy interaktív programokon vehetnek részt. Természetesen, a programkínálatot és a tematikát is igyekszünk színesebbé varázsolni úgy, hogy egyre több műfaj, például a divat is jelen van a fesztiválon.”
Káel Csaba elmondta: az online jegyértékesítés rendszeréből adódóan vannak információk arról, hogy az egyes programok mely korosztályt érdeklik.
„A könnyebb műfajokra több fiatal vesz jegyet, a komolyzenei produkciókra még mindig inkább az idősebb korosztály. És mivel jó pár világsztár is megjelenik, a külföldiek már külföldön megveszik a jegyet, mert nem biztos, hogy otthon elérték ugyanazt a világsztárt. Sajnos, van egy árhátrányunk, mert
olcsóbbak a jegyeink, mint a külföldi társfesztiválok jegyei.”
Káel Csaba szerint ezek a jegyárak nélkülözhetetlenek a magyar közönség megtartásában.
Egyre több platformon a Müpa koncertjei
Évek óta egymás után vezeti be újításait a Müpa – hívta fel a figyelmet a vezérigazgató.
„Ez a technológiai újítás is fontos célkitűzésem volt. Meg is valósult: van egy csodálatos HD-videóstúdiónk 5.1-es hangrendszerrel, így a legteljesebb élményt kapják a nézők. Kísérleti jelleggel elindítottuk a webcast-közvetítéseket, azaz
élő közvetítéseket adunk a koncertekről.
Az Európai Koncerttermek Szövetségén belül elkezdtünk szervezni egy közös platformot, ami azért bonyolult, mert egy üzleti modellt is létre szeretnénk kitalálni arra, hogyan tudjuk közösen értékesíteni a produkciókat. Ez azt jelentené, hogy a legjelentősebb koncerttermek egymás után mutatnák be a hangversenyeiket.”
A Müpa koncertjei közül többet a közmédia sugároz, van egy internetes felülete is. Káel Csaba a célokról is beszélt.
„A Müpa minden művészeti ágban a legjobb minőségre törekszik.
Ezt szeretnénk minél több emberhez eljuttatni, olyanokhoz is, akiknek nincs lehetősége, hogy eljöjjenek vagy becsábítani olyanokat, akik nem gondolták, hogy eljönnek. A csábításnak több modern praktikája van, például a webrádió, ami egyre népszerűbb. Ez egy telefonos applikáció, amelynek két csatornája van, az egyik klasszikus, a másik komolyzenét sugároz, fantasztikus háttérrádiózást biztosít. Olyan programot szerkesztünk ott, ami jellemző a Müpára és a koncertjeinket is leadjuk.”
Káel Csaba arra is felhívta a figyelmet, hogy komoly archívumuk van, és anyagaikat a tervek szerint hamarosan oktatási célra is hozzáférhetővé teszik majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!