A Magyar Nemzet éppen a tenderek dokumentációja alapján írta korábban, hogy „megvalósul a teljes akadálymentesítés”, s csak az kérdéses, hogy 2-2 vagy 1-1 liftpár működjön-e a metróvonal 19 állomásán. A felújítás három szakaszára kiírt közbeszerzési pályázatok műszaki előírásaiban szerepelnek a felvonók.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója azonban a Magyar Nemzetnek elmondta:
több állomáson a felvonók kialakítása fizikai akadályokba ütközik.
A lap úgy tudja, ilyen például a Ferenciek tere.
„A Műegyetem szakemberei kidolgoztak egy olyan szállítóeszközt, amely a kerekesszékesek közlekedését oldja meg. A berendezést a mozgólépcsőhöz lehet csatlakoztatni, s így megvalósulhat az akadálymentesítés, igaz, a használathoz külső segítség kell – mondta Bolla Tibor, aki szerint az is gondot okoz, hogy a mozgáskorlátozottak érdekképviseletei elutasítják ezt a megoldást.
Hozzátette: ahol lehet, ott mindenütt lesz lift, s reményeik szerint ezekre lesz forrás a metrófelújításra meghatározott 137,5 milliárdból.
Kovács Ágnes, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elnöke a lap kérdésére megerősítette: elfogadhatatlannak tart minden olyan megoldást, amely kizárja, hogy bárki önállóan és méltóságteljesen használhasson bármilyen eszközt. Ráadásul ez a megoldás nem jó sem a babakocsisoknak, sem a nehezen járó időseknek – magyarázta a MEOSZ elnöke.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!