„Nagy reményekkel nyitottunk, és azt gondoltuk nagyon büszkén, hogy olyan éttermet csinálunk, ami nemzetközi mércével mérve is szemmel láthatóan igényes portékát kínál a vendégeknek. Azt gondoltuk, amikor megnyitottunk, hogy azonnal tudni fogjuk, mit kell tennünk, és valami nagyon nagyot és jót csinálunk. Biztos, hogy a magyar átlag felett voltunk, de most visszanézve a tíz évet, tudjuk, hogy
még csak kis sámlira ültünk nyitáskor,
és nagyon sokat kellett azóta tanulnunk”
- összegezte eddigi tapasztalatait Pintér Katalin.
Úgy látja, hogy ahogy szépen lassan fejlődik a kínálat, úgy egyre jobban fejlődnek a vendégek is.
Hozzátette: a vendégek azáltal is fejlődnek, hogy egyre többet utaznak a világban és egyre több jó éttermet kóstolnak meg. Egyre igényesebbek és egyre tudatosabbak a vendégek, és értik, hogy mit jelent az íz, az alapanyag, a textúra, a harmónia.
„Egyre bővül az értő közönség. Igaz, még mindig egy kicsit kevesen vannak, de jó ütemben nő a számuk” - véli az étterem-tulajdonos.
Pintér Katalin úgy látja, hogy a gasztronómia is nagyon szépen fejlődik, bár szerinte ennél gyorsabban is fejlődhetne.
„Van Magyarországon egy-két tucat fantasztikus étterem, de ha néhány százról beszélhetnénk, annak sokkal jobban örülnék” - mondta.
„Azt gondolom, hogy
nem olyan bonyolult a mi szakmánk: jó alapanyagból jó technológiával nagyon szép és jó ízű dolgokat kell a tányérra tenni.
Nem nagy ördöngösség, csak minden részletre, apróságra oda kell figyelni” - vallja az Onyx Étterem egyik tulajdonosa.
„A kompromisszummentes igényesség az alap. Az „így is jó lesz” kategória ebben a házban nem hangozhat el, fel nem merülhet. Mert olyan nincs, hogy így is jó lesz, az a pocsék” - fogalmazott Pintér Katalin.
Elmondta, hogy ma még elsősorban a külföldiek alkotják a Michelin-csillagos éttermek vendégkörét, mert még nem alakult ki eléggé az a típusú gasztrokultúra, ami szerint a Michelin-csillagos vacsorával megajándékozzuk magunkat.
„Hiszen ez nemcsak arról szól, hogy nagyon finom, nagyon elegáns, nagyon harmonikus, hanem arról is, hogy ez egy élményvacsora” - vallja Pintér Katalin.
„Persze egy Michelin-csillagos étterembe is be lehet menni egy jót vacsorázni, ha éhesek vagyunk. De jót és gyorsan biztosan nem. Itt időt kell adni” - mondta az Onyx Étterem egyik tulajdonosa.
„Úgy kell felfogni ezt, mint egy szép színházi előadást,
aminek a részesei vagyunk. Ez egy interaktív program, amiben az a dolgunk, hogy különböző ízlésünkkel vagy érzékszerveinkkel megítéljük az előadás sikerét” - mondta Pintér Katalin.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!