Február 7-ig 46-an haltak meg közlekedési balesetben, ez 7-tel több, mint egy éve ilyenkor, viszont eggyel kevesebb, mint 2013-ban. Az volt Magyarországi közlekedésbiztonsági szempontból legjobb éve, akkor haltak meg legkevesebben balesetben – ismertette az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetője.
„A januárt extrém időjárás határozta meg. Rendkívül hideg volt, sokszor volt csapadék, jegesedés, ónos eső is nehezítette a közlekedést. Ezek is okozhatták, hogy többen haltak meg közlekedési balesetben. A halottak közül 12-en gyalogosként, 4-en pedig kerékpárosként vesztették életüket.”
Óberling József hozzátette, Magyarországon elég gyakoriak a frontok, ritka az, amikor egy hét frontmentes
A frontokra érzékeny emberek a közúti közlekedésben is nehezebben viselik az időjárási hatásokat, ami a balesetek számában is látszik.
„Igazolható, hogy általában azokon a napokon, amikor fronthatás van, a melegfront a veszélyesebb, a balesetek száma megnövekszik. A front rontja a reakció- és cselekvőképességet is, azaz lassabban végzünk el olyan mozdulatokat, amit frontmentes időben könnyedén."
Ha ez olyan közlekedési szituációban történik, amikor hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra lenne szükség, hiányozhat az a pár másodperc és megtörténhet a baj – emelte ki az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetője.
„Fronthatás esetén a közlekedésben érdemes óvatosabbnak lenni”
- hívta fel a figyelmet Óberling József.