A rendkívüli fagy magában nem okozott különösebb problémát az utak állapotában, de most, hogy még fagyott a talaj, és a kiolvadó víz nem szikkad el, súlyos gondot jelent. Fokozatosan
több ezer kátyú jelenik meg
a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által kezelt közel 32 ezer kilométeres úthálózaton. Főleg ott, ahol idősebb a burkolat - tudta meg az InfoRádió Szilvai József Attila műszaki vezérigazgató-helyettestől.
Amint arról már az InfoRádió beszámolt, a főváros útjain is naponta több mint négyszáz új kátyú keletkezik.
"Az úthibák javítását folyamatosan végezzük, ahogy az időjárás és a technológia engedi. Most többnyire olyan módszereket tudunk használni, amelyek ideig-óráig tudják a problémát megoldani,
csak tavasszal tudunk nagyobb, hosszabb távú javításokat végezni"
- mondta Szilvai József Attila.
Vannak olyan hideg aszfaltok, amelyek jól tűrik a vizes környezetet is, ezeket használják a hibák gyors javítására. A másik téli technológia az inframelegítős kátyúzás, amikor a burkolat felszínét felmelegítik, ettől a repedések eltűnnek, és sima felület képződik. Ennek a technológiának viszont az a korlátja, hogy télen csak három helyen állítják elő az ehhez szükséges meleg aszfaltot, ráadásul az alkalmazásához száraz körülmények kellenek, és a hőmérsékletnek is pozitív tartományban kell lennie.
"Útellenőri szolgálatunk naponta kétszer végigmegy az autópályákon, a főutakat is naponta ellenőrzi, de vannak mellékutak, ahová csak havi rendszerességgel jut el, ezért
örömmel fogadjuk, ha bejelentik az autósok az úthibákat,
és továbbítjuk az illetékes igazgatóságnak, amely azonnal megkezdi az úthiba kijavítását" - mondta Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese.