„Kicseréltük az összes sínt 2012-15 között, mert ezek nagyon rossz állapotban voltak. Ezek voltak a legkritikusabb elemei a 3-as metrónak” - emlékeztetett a BKV elnök-vezérigazgatója.
Hozzátette: a sín ugyan jó állapotban van, de az egyéb szerkezeti elemeket az idő meghaladta, ildomos lenne elkezdeni a 3-as metró felújítását. A sín hozzá van rögzítve az aljzatbetonhoz csavarokkal. Természetesen a betonaljzatot és a lefogatásokat is időszerű lenne cserélni.
„A kitérők egy részét már felújítottuk. Ezeket akkor szoktuk használni, ha valahol meg kell állítani a forgalmat, és ott el kell téríteni a metrót, esetleg vissza kell fordítani a másik vágányra” - közölte Bolla Tibor.
„Tehát a kitérőket a napi utasforgalomban nem használjuk, de a metrófelújításkor szükség lesz rájuk. Mert szakaszosan lesznek lezárva az állomások, a kitérők segítségével tudjuk ezeken a szakaszokon visszafordítani az utasforgalmat” - mondta a BKV elnök-vezérigazgatója.
Kijelentette: a 3-as metró nem életveszélyes metró, csak az a gondja, hogy negyven éves a technológia. Tehát az üzembiztonsága már nem olyan jó, mint egy újabb metrónak: gyakrabban léphet fel olyan meghibásodás, ami adott esetben részleges leálláshoz vezethet.
„A budapesti közlekedésben az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód a metró, és ebbe beleértem a 3-as metrót is. Semmiféle életveszély nem áll fent, nyugodtan közlekedhetnek rajta az utasok. Sokkal nagyobb veszélynek vannak kitéve a felszínen, esetleg egy autóban, mint a 3-as metrón”
- fogalmazott a BKV elnök-vezérigazgatója.