Persányi Miklós kiemelte, az elmúlt hónapokban bebizonyosodott a fórum létjogosultsága. Az elmúlt négy ilyen eseményen 20-30 szervezet, közösség, társaság vett részt, hogy a Liget jövőjéről beszéljen.
„A Városliget sokféle funkciót tölt be. Az ország első parkja, meg kell hogy feleljen a jövőben a helyi emberek igényeinek és nem utasíthatja el azokét sem, akik máshonnan érkeznek ide élményekért és értékekért” - mondta a Liget Budapest projekt kert- és tájépítészeti miniszteri biztosa.
A fórumokon a helyi érdekek kaptak nagyobb hangsúlyt, például a futópályák tervezésekor figyeljenek arra, hogy legyen világítás – mondta Persányi Miklós. Hozzátette, felvetődött az is, hogy a kevésbé profi futóknak egy kisebb, egyszerűbben teljesíthetőbb kör is. Sok felvetés volt a kutyát sétáltatók, futtatók érdekeivel is.
„Abban nagy volt az egyetértés, hogy azokon a hétvégéken, amikor a Negyedik alkalommal rendezték meg a Liget Park Fórumot, ahol a megújuló Városliget szabadidős szolgáltatásainak tervezett irányairól egyeztettek.Városligetet elárasztja több tízezer ember, akik ott jól érzik magukat, ez azokra a napokra lehetetlenné teszi a fő funkcióinak teljesülését. És utána akár hetekig romokban van a park, a pázsit és a különböző létesítmények.”
A Ligetben lévő négy múzeumból a projekt végére öt lesz. Az új egy lebetonozott autóparkoló helyére kerül, ez a Liget egy olyan pereme, ami a pihenőfunkciót nem fenyegeti – jelezte a Liget Budapest projekt kert- és tájépítészi miniszteri biztosa.
„A legnagyobb problémát nem az ott lévő emberek száma, hanem sokkal inkább az ott lévő autók száma okozta. Naponta körülbelül háromezer áll be, ha sikerül ezt megszüntetni, az marad a kérdés, sikerül-e a parkot a történelmi hagyományoknak megfelelő arculatra alakítani” - mondta Persányi Miklós.