Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere elmondta: a tervezett új MÁV-menetrend szerint drasztikusan csökkenne a kerületi vasúti megállókban megálló szerelvények száma. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az emberek nem tudják, vagy nagyon korlátozottan tudják használni arra a vonatot, hogy akár a belvárost elérjék Budafok-Tétényből, akár az agglomerációból Budafok-Téténybe eljussanak dolgozni.
„A problémát a közmeghallgatáson vetették fel, ahol kértem, hogy támasszák alá azt, hogy ez sok embert érint. Két-három napon belül több mint 500 aláírás érkezett. Ezenkívül két jelentős kerületi munkáltató is jelezte, hogy a saját dolgozóik munkába járását ez jelentősen hátráltatja, ami azért probléma, mert munkaerőhiánnyal küzdenek. Főleg szakképezett fizikai dolgozókban szenvednek hiányt, és pont ezt a kört érinti leginkább ez a fajta szolgáltatáscsökkentés” - vázolta a problémát Karsay Ferenc.
Hozzátette: a panaszok között Nagytétény-Diósd és Budafok-Háros vasútállomások szerepelnek, de ez értelemszerűen érinti a Budafok-belvárost és a Campona megállóhelyet is.
Budafok-Tétény polgármestere közölte: a tervek szerint reggel és délután is csak egy vonatpár állna meg, míg jelenleg sokkal sűrűbben állnak meg: a frekventált időszakokban 20-30 percenként, de egyébként is minden órában van olyan szerelvény, amit előváros vasútként használnak az emberek.
„Továbbítottuk az aláírásgyűjtés eredményét a MÁV-nak, és személyes tárgyalásokat is kezdeményezünk” - tudatta Karsay Ferenc.
„Véleményem szerint ez egy tarthatatlan állapot, ami ellen mindent el fogunk követni. Miközben az egész média arról szól, hogy a közösségi közlekedést fejlesztjük, és P+R parkolókat fejlesztettünk az érintett állomásokon, a vonat nem áll meg” - emelte ki Budafok-Tétény polgármestere.
A nemzeti fejlesztési miniszterhez fordultak
A nemzeti fejlesztési miniszterhez fordult Budafok-Tétény önkormányzata és a választókerület fideszes országgyűlési képviselője a MÁV menetrend tervezett módosítása miatt.
„Ez a munkába járóknak és a MÁV-dolgozóknak is hátrányos intézkedés, mert ha be akarnak jutni a városba, sokkal több időt, költséget, fáradtságot okoz, hogy eljussanak a munkahelyükre” - vázolta a problémát Szabolcs Attila, fideszes országgyűlési képviselő.
Elmondta: a vonat helyett autóbusszal lehet bejutni a fővárosba, emellett Budafokról villamossal, a Camponától pedig autóbusszallehet eljutni a 4-es metróhoz.
„De aki eddig egy vonattal bejutott a városba, így adott esetben több buszra is át kell szállnia” - emelte ki Szabolcs Attila.
Az országgyűlési képviselő kijelentette: a leggyorsabb közlekedés Budapest külső részeiről a vonatközlekedés.
„Nagytétényből maximum 15 perc alatt át lehet jutni Kelenföldre, sőt, még talán a Délibe is. Ugyanezt ha tömegközlekedve akarom megcsinálni, nemcsak többszöri átszállás szükséges, hanem főleg csúcsidőben az autóbuszok is ott sorakoznak a tömött utakon. Kétszer egysávos utak vannak Dél-Budán, tehát egész egyszerűen ott mód sincs arra, hogy például buszsávok kijelölésével gyorsítsák a tömegközlekedési járművek menetidejét” - részletezte Szabolcs Attila.
„A polgármester úrral közösen levelet írtunk Seszták miniszter úrnak, és reméljük, hogy így tudunk eredményt elérni” - tette hozzá a fideszes országgyűlési képviselő.
A vasúttársaság az InfoRádió megkeresésére későbbre ígért tájékoztatást.