A szervezet már dolgozik egy rendszerfüggetlen, minden eszközre telepíthető, ingyenes szűrő-szoftveren, amely a gyermekek védelmét szolgálja.
„A hatóság 2011 óta üzemelteti jogsegélyszolgálatát, Internet Hotline néven. Ide bárki, akár e-mailben vagy postai úton, név nélkül is elküldheti sérelmét. Összesen 9 kategóriában lehet bejelentést tenni. Eddig 3000 ügy alapján vizsgálódtunk és több mint 2800 esetben intézkedtünk is. Ilyenkor vagy felhívjuk az adott személyt vagy a szolgáltatót, hogy távolítsák el a jogsértő tartalmat. Sajnos vannak olyan ügyeink is, amelyeket a rendőrséghez kell továbbítanunk” - mondta Takách-Batta Zsuzsanna, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatója.
Hozzátette: az egyik leggyakoribb sérelem és visszaélés a hozzájárulás nélkül hozzáférhetővé tett tartalom.
„Olyan tartalom, amikor rólam, az én jóváhagyásom nélkül valamit kiraknak a Facebookra. Ide tartozik az is, ha családi ebédről készült fotókat másnap kiraknak rólam a rokonaim. Ha ehhez nem járulok hozzá, szólhatok nekik és remélhetőleg a jó rokoni viszonyra tekintettel leveszik a képeket. De ha mégsem hajlandó valaki levenni rólam azt a fotót, amelyen szerepelek, akkor az Internet Hotline-hoz lehet fordulni” - fogalmazott a kommunikációs igazgató.
Takách-Batta Zsuzsanna elmondta, hogy a másik gyakori kategória a rasszista, idegengyűlöletre uszító tartalom, és csak ezután következik az olyan pedofil tartalom, amely a kiskorúakra káros lehet.
„Van egy nemzetközi szervezet, az INHOPE, amely a pedofíliai tartalmakkal szemben lép fel nagyon erőteljesen, ennek a nemzetközi hálózatnak is tagja az Internet Hotline” - fűzte hozzá Takách-Batta Zsuzsanna, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatója.
A témáról részletesebben a Családi Hét című műsorunkban hallhatnak.