Tarlós István: "Nem lenne ésszerűbb a meglévő kórházakat fejleszteni?"

Infostart
2016. április 27. 12:16
Rendelet-módosításra van szükség a szemétszállítás új rendszere miatt - közölte a főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában. Tarlós István arról is beszélt, hogy nem várható a kerékpáros fejlesztések visszafordítása, de kisebb változásokra szükség lehet.

A főpolgármester rendelet-módosítást kezdeményez a szemétszállítás új rendszere miatt, amely káros az önkormányzatokra, különösen a főváros nyereséges cégére.

 „Ez egy nyereséges üzletága volt az közterület-fenntartó vállalatnak, én már fölvettem a szakminisztériummal a kapcsolatot és rendelet-módosítást kezdeményezek, egyértelműen negatív hatással van az önkormányzatokra, a fővárosra különösen, ami történik. A végeredmény az lenne, hogy bizonyos vidéki települések veszteségeit a főváros nyereségéből fizetnék ki. Azt senki nem várja tőlem, hogy ezt támogassam.”

Kerékpáros fejlesztések

Tarlós István arról is beszélt, hogy nem tervezik a kerékpáros fejlesztések visszafordítását, de kisebb változásokról meg lehet állapodni.

 „Senki nem beszélt itt kerékpáros visszafejlesztésről, de tárgyalunk a kerékpárosokkal. Elmondtam nekik is, hogy ahol lehet egyszerűsíteni, ott esetleg egyezzünk meg kisebb tiltásokban, a másik oldalról tudunk adni további kedvezményeket. Az egyirányú utcák ilyenek, a tapasztalatok szerint van, ahol nem kellene a továbbiakban megengedni, de olyan is, ahol most nem lehet, később meg esetleg szabad, mert ésszerűnek látszik. A párhuzamosságokat át kell gondolni. Ésszerűségre, arányosságra törekszünk, a biciklis fejlesztéseket folytatjuk. 37 projektet valósítottunk meg az előző ciklusban, ebben 29-et szeretnénk.”

 A főpolgármester kiemelte, hogy a fővárosban mindenkinek helye van, így az autósoknak, kerékpárosoknak és gyalogosoknak is.

Taxis demonstráció

A városvezető a keddi taxis demonstrációról azt mondta, hogy fővárosnak nincs jogosítványa beavatkozni a taxisok és a szabálytalanul működő személyszállítást végzők közötti konfliktusba, de hamarosan értékelik a 2014-es taxis rendeletet.

 „Törvényalkotási kérdés, mi sajnos nem tilthatjuk be az Ubert, annak ellenére, hogy a fővárosi taxisrendeletnek nem felel meg a működésük, az abban foglaltak alapján nem működhetnének. Nincs felhatalmazásunk arra, hogy betilthassuk.”

 Tarlós István hozzátette: a korábban elfogadott rendeletnek köszönhetően átláthatóbb lett a szabályokat betartó taxisok működése.

3-as metró

A 3-as metró felújításának kivitelezési tenderét ki lehet írni, a munkálatok legkésőbb decemberben kezdődhetnek és 2019 szeptemberére érhetnek véget - mondta Tarlós István.

„A szerelvények felújítása folyik, a kormány nemrégiben emelte meg az uniós listánkon szereplő összeget 125-ről 137,5 milliárdra a 3-as metró infrastruktúra felújítása forrásaként. Az NFM illetékes vezetője aláírta a támogatói szerződést is a kormány részéről, kiírható a kivitelezési munkák tendere. Legkésőbb decemberben a kivitelezési munka is elindulhat. 2019 nyarára várható a befejezés, a nem látszó befejező munkák 2019 szeptemberéig elhúzódhatnak. Három ütemben fog elkészülni ez a munka. A kiváltásról 150 új autóbusz gondoskodik.”

 A városvezető kiemelte, az agglomerációs közlekedés állami visszavételéről folyó tárgyalásokat június végéig lehet befejezni, addig a főváros költségeit ki fogják fizetni.

 „A technikai kérdésekben, aláírt megállapodásban meg kell egyeznünk, ennek a határideje június 30., de még később is lehet. Az állam az addig felmerült költségek 100 százalékát kifizeti.”

  Új kórház vagy a régiek felújítása?

Tarlós István a fővárosi kórházi fejlesztésekről azt mondta, hogy nem az a legfontosabb, hogy új kórház épüljön, a meglévőket kellene felújítani.

 „Nem lenne ésszerűbb meglévő kórházakat fejleszteni, felújítani és jobb minőségűvé tenni? Lehet, hogy ezzel többet nyernének a budapestiek, mint egy szuperkórházzal. Én valószínűleg néhány meglévő kórház nagymértékű fejlesztése és felújítása mellett döntenék.”

 Római-part

A főpolgármester a Római-partra tervezett gátról azt mondta, a beruházás idén kezdődhet, és a 2018-ban érhet véget.

 „Nem mi jelöljük ki a nyomvonalat, hanem a szakma. Mindenképpen fakivágásokkal fog járni a védmű építése, akár a parti, akár a Nánási úti nyomvonalról beszélünk. Azt szeretnénk, ha ez év végén elkezdődhetne a kiviteli munka, és akkor a kész védmű partrendezéssel 2018 kora őszén átadható lesz.”

 Tarlós István hozzátette: szó nincs arról, hogy természetellenes állapotot alakulna ki, a cél az, hogy minél élvezhetőbb legyen a Római-part.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Tarlós István: "Nem lenne ésszerűbb a meglévő kórházakat fejleszteni?"
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Tarlós István: Sajnos nem tilthatjuk be az Ubert
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást