Ezért adják át késve a Budaörsi úti csomópontot

InfoRádió
2016. április 16. 01:16
Szombaton fordulóponthoz érkezik a fővárosiak, de legalábbis a XI. kerületiek élete: átadják a Budaörsi úti csomópontot. Az eredeti határidőhöz képest 5-6 hónap a csúszás, de talán megérte a várakozás, hiszen a csúf és kényelmetlen karika-felüljáró helyett egy „két patkós” aluljárós csomópontot kapunk.

A Budaörsi úton közlekedők egy ideje már láthatják az új aluljárókba vezető utakat, néhány napja a közlekedési lámpákat és az irányító táblákat is felszerelték. Vége az építkezésnek, szombaton átadás! Öt-hat hónappal később fejeződik be az építkezés, de remélhetően érdemes volt várni.

A XI. kerületi újság az alábbi magyarázattal szolgál a késlekedésre:

Befejeződnek a Budaörsi úti csomópont munkálatai és váratóan április közepén tartják az új közlekedési helyszín műszaki átadását. Az intermodális közlekedési csomópont befejezése a tervezetthez képest fél évet csúszott - írta néhány nappal ezelőtt az Újbuda.

A Budaörsi úti építkezés hivatalosan 2014 augusztusában, gyakorlatilag 2014. október 26-án kezdődött és az eredeti tervek szerint következő év decemberére készült volna el. A mintegy 7,2 milliárd forint értékű közlekedési beruházás három fő ütemben zajlott: első ütemben ideiglenes út készült az építési forgalomnak a középső elválasztó sávban, a másodikban épültek a visszafordító közúti sávok, a harmadikban pedig új jelzőlámpás csomópontok épültek az új aluljáróknál. Közben megszűnt a Bozókvár utca és a Sasadi út közötti gyalogos-felüljáró, helyette akadálymentesített biztonságos gyalogos-aluljáró épült.

Az intermodális (többféle közlekedési eszköz találkozását biztosító) csomópont a Kelenföldre villamossal, metróval, busszal vagy vonattal érkező utazókat szolgálja ki, illetve bonyolítja a Budaörsi úti közúti közlekedést is. Tervek szerint ésszerűbbé és biztonságosabbá teszi majd a közlekedést, megkönnyíti az M4-es metróvonal elérését, akadálymentes gyalogos- és kerékpáros kapcsolatot biztosít Sasad és Őrmező, illetve az Etele tér között.

Patkó Bandi

A beruházó BKV Zrt. és DBR Metró Projekt Igazgatóság valamint a kivitelező Swietelsky Magyarország Kft. még tavaly ősszel tartott lakossági fórumot a kerületben, ahol tájékoztatta a kerületieket az építkezés részleteiről. A fórumon Takács Viktor, Újbuda főépítésze elmondta, a fővárosi beruházásnál elérte a kerület, hogy nem a korábbi tervek szerinti kétszintes felüljárós megoldás valósult meg.

Ez szerinte egyrészt jóval költségesebb lett volna, másrészt a Sasadi út felé lakóknak több kellemetlenséget okozott volna. Ezt az elképzelést írta felül a „két patkós” aluljárós csomópont terve, ami Takács véleménye szerint biztos, hogy elfogadhatóbb. Ugyancsak az eredmények között említette, hogy a nevezett útszakasz többé már nem autópálya, hanem fővárosi főút, ezért sebességkorlátozást lehet rajta bevezetni.

Egy bónusz-videó a végére: ilyen volt az M7 bevezető az 1970-es években. Érdekes filmrészlet talán azoknak is, akik még látták, és azoknak szintén, akik akkoriban még nem születtek erre a világra. További ráadás: retró balatoni hangulat plusz Vörös István és a Prognózis: