Olti Ferenc az InfoRádióban azt mondta: 2008 októbere és decembere között ér a fúrópajzs a Fővám térre. Addig a terület alkalmassá válik a fogadására, elkészül az állomás dobozszerkezete.
Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy ki és mikorra építi meg magát az állomást. A jelenleg szerződésben álló kivitelező gondja ugyanis az, hogy más a talajszerkezet ezen a területen, mint ahogy azt előzetesen feltételezték, és vízbetörésektől tartanak az állomás építése során.
A DBR szabad kezet ad nekik az építési technológia kiválasztásában - mondja Olti Ferenc -, a kivitelező nagyjából 8-10 módszer közül választhat.
Az ötletek között van a föld fagyasztása, hogy megelőzzék a vízbetörést, ez azonban nem alkalmazható, ha túl kevés víz van a talajban, hiszen így nincs ami megfagyjon, és akkor sem, ha túl sok van. Felmerült egy mesterséges sziget építése is.
A többletköltségeket azonban a kivitelezőnek kell állnia, a cég azonban egyelőre nem állapodott meg a továbbiakról.
Olti Ferenc szerint azonban nincsenek elkésve, hiszen még csak három hónapja tárgyalnak a folytatásról, a metrószakaszt azonban 30 éve tervezik. Hozzátette: emiatt - a sajtóhírekkel ellentétben - az európai uniós források sem kerülnek veszélybe.
Hanganyag: Tenczer Gábor