Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez folyamatosan érkeznek panaszok, amelyekben az utasok elsősorban azt kifogásolják, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást arról, mely járatok közlekednek és melyek nem - mondta el az InfoRádiónak Szép Gábor szóvivő.
Kifogásolják a fogyasztók azt is: nagyon rövid idő áll rendelkezésükre ahhoz, hogy más utazási megoldást találjanak - tette hozzá.
Az egyesület nem akar állást foglalni abban a vitában, hogy ezekért a kifogásokért a MÁV, vagy pedig a sztrájkot szervező érdekképviseleti szervek okolhatóak-e - hangsúlyozta a szóvivő, aki szerint azonban egy biztos: a kialakult - ráadásul elhúzódó helyzet - igen hátrányos a fogyasztókra nézve.
A sztrájktörvény nem szabályozza pontosan, mi minősül elégséges szolgáltatásnak, és azt sem, mennyi idővel korábban kellene a fogyasztókat tájékoztatni - hangsúlyozta Szép Gábor, aki úgy véli, hogy így is lehetne "jobban csinálni a sztrájkot", ha nagyobb kompromisszumkészség mutatkozna mindkét fél részéről, és figyelembe vennék a fogyasztók érdekeit is.
Ezzel a témával is foglalkozik az InfoRádió Fórum című műsorának csütörtökön 8 órakor kezdődő adása.
Hanganyag: Herczeg Zsolt