Gaskó István közölte: lépésük oka az, hogy a MÁV megszegi a munkavédelmi szabályokat és így balesetveszélyesen közlekedteti a vonatokat, illetve az, hogy tárgyalások nem vezettek eredményre.
Az elmúlt napokban többször is fékpróba nélkül indultak el szerelvények, emiatt a szakszervezet attól tart, hogy balesetek lesznek a vasúti közlekedésben - közölte az érdekképviseleti vezető.
Hangsúlyozta: a szabálytalanságok miatt az érdekképviselet a Munkaügyi Főfelügyelőséghez fordult.
A MÁV szóvivője visszautasította a vádat. Sigulinszki Tibor az InfoRádióban azt mondta: az eddig lefolytatott vizsgálatok mindent szabályszerűnek találtak.
A szóvivő közölte: kora este már kiszámítható lesz a vasúti közlekedés, de a vonatok legkorábban reggeltől közlekedhetnek menetrend szerint, a nemzetközi szerelvényeknél viszont legalább négy nap, amíg helyreáll a rend.
A VDSZSZ által hirdetett határozatlan idejű sztrájk hétfőn hajnalban kezdődött.
Ma a MÁV adatai szerint a nappali műszakban a dolgozók négy százaléka nem vette fel a munkát; a MÁV-Startnál kilenc százalékos a részvétel.
Az érdekképviselet reggel arról számolt be, hogy megközelítően ugyanannyian vesznek részt a sztrájkban, mint az előző napokban.
A szakszervezet dolgozónként 250 ezer forintot követel a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve - a 6,9 százalék mellett - 10 százalék többlet-bérfejlesztést kér az önálló cégbe kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak.
A vasúttársaság nem tartja jogosnak és teljesíthetőnek a követelést.
Közben Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start Zrt. szóvivője arról számolt be, hogy a korábban, a munkabeszüntetés miatt vasárnap éjfélig meghosszabbított érvényességű, múlt havi vasúti bérleteket az új helyzetben péntek éjfélig fogadják el a Volán-társaságok autóbuszain.