Sigulinszky Tibor közölte: ahol lehet, próbálják biztosítani a közlekedést, elsősorban a budapesti elővárosi vonatokat igyekeznek forgatni, odáig eljuttatni, ahonnan már az utasok tömegközlekedéssel be tudnak jutni a városközpontba.
A szóvivő hozzátette: a váci, szolnoki, debreceni, pusztaszabolcsi és hegyeshalomi vonalakon közlekednek egyes elővárosi vonatok.
Sigulinszky Tibor szólt arról is, hogy a munkabeszüntetésben elsősorban a hajnali 3-tól tartó sztrájkot meghirdető Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete tagjai vesznek részt. A szóvivő szerint a vasutasok 80 százaléka szeretne dolgozni.
Az elégséges szolgáltatásokról Sigulinszky Tibor közölte: a MÁV már 20 százalékkal is elégedett lenne, ami napi 650 vonatot jelent a szokásos 3200-hoz képest, de eddig ebbe sem ment bele a szakszervezet. A pénteki tárgyalások nem vezettek eredményre, az egyeztetést szombaton folytatják.
A MÁV sajtófőnöke arról beszélt, hogy az eddigi felmérések alapján a forgalmi irányítók 9, a MÁV Gépészeti Zrt.-nél pedig az alkalmozottak 20 százaléka sztrájkol. Kavalecz Imre úgy vélte: a budapesti elővárosi vasútvonalakon várhatóan óránként indulhatnak vonatok.
A VDSZSZ elnöke, Gaskó István szerint eddig sikeres a sztrájk, kevés kivétellel az egész országban megbénult a vasúti közlekedés.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete a 2008-ra ajánlott bérfejlesztésen felül 10 százalékos, visszamenőleges emelést vár 2007 júliusától, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig dolgozónként 250 ezer forint egyszeri kifizetést követel.