Számtalan hallgatói panasz érkezett az InfoRádió szerkesztőségébe az elmúlt hónapokban, amelyek szerint a nagy külföldi internetes áruházakból, vagy árverési portálok közvetítésével vásárolt termékek rendre nem érkeznek meg a címzettekhez.
Egyik hallgatónk sokadszor fázott rá arra, hogy könyvet vagy hanglemezt rendelt az Egyesült Államokból.
A postaköltség szinte magasabb volt, mint a termék ára, hetek múlva pedig a feladó jelezte neki, hogy kézbesíthetetlen küldeményként visszaérkezett hozzá a csomag. Ez esetben a nagy internetes áruházak visszafizetik a termék árát, a postaköltséget viszont nem.
Egy másik hallgatónkkal azt közölte az amazon.com, hogy nem értik, mi baj van Magyarországgal, mert más országból nem érkeznek ilyen jellegű panaszok.
"Nincs baj Magyarországgal"
A Magyar Posta szóvivője szerint nincs baj Magyarországgal. Tomecskó Tamás az InfoRádiónak elmondta: a fő gond az, hogy az áruházak nem regisztrált levélként adják fel a küldeményeket.
Szerinte az internetes áruházak előszeretettel spórolnak a postaköltségeken, de ha csak sima küldeményként, levélként adják fel a megrendelt árut, akkor annak útja nem követhető nyomon.
Szerinte nemcsak a Magyar Posta, hanem egyik postai szolgáltató sem képes arra, hogy megkeresse, utánajárjon a küldeménynek. Közbevetésünkre, miszerint más országban ez miért nem okoz gondot, Tomecskó Tamás azt mondta: a regisztrált és nem kézbesített külföldi küldemények kétharmada nem a Magyar Posta hibájából nem érkezik meg a címzetthez, hiszen az adott csomag be sem érkezik az országba.
A szóvivő azt javasolja, kérjük a feladót, hogy regisztrált küldeményként adja csomagunkat postára.
Szintén sok panasz érkezik a kézbesítőkre, akik a hallgatóink szerint gyakran meg sem próbálják kézbesíteni a csomagokat vagy értékes küldeményeket hagynak szabadon, a postaláda mellett, de egyik hallgatónk szerint állítólag az is előfordult már, hogy a posta utólag közölte: a szeméttelepre került a küldemény.
Tomecskó Tamás szerint lenne mit javítani a kézbesítői munkán, de szerinte a posta addig nem tud tenni semmit, amíg az állampolgár konkrét panaszt nem tesz az ügyfélszolgálaton. Kérdésünkre elmondta: sok ilyenbejelentés érkezik, és a szervezet több postai kézbesítőtől vált már meg ilyenek miatt.