Az Országos Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának munkatársa, Orbán Sándor az InfoRádiónak azt mondta: a legtöbb lopott autót külföldre vitték, de sok járművet alkatrészként értékesítettek.
A lopott autók listájának első három helyén a Volkswagen, az Opel és a Renault áll. Valószínűleg alkatrészpótlásként "népszerű" a Lada és a Trabant is.
Három fő csempészési útvonalat ismerünk: Szerbia és Románia irányába, Ukrajna felé, illetve Ausztria, Szlovénia és Horvátország irányába - mondta Orbán Sándor.
A rendőrtiszt szerint meg kell próbálni az autókat megvédeni, bár emlékeztetett arra, hogy "ellophatatlan autó nincs".
Előfordult olyan bűncselekmény is, amikor erőszakkal kényszerítették ki a tulajdonost az autóból, és így vitték el a járművet - tette hozzá.
Hasznos lehet az autó üvegébe belegravíroztatni a rendszámot, mert ezekért a járművekért az orgazdák nem lelkesednek. Másik jó módszer az UV-jelölés, amikor csak ilyen fényben látható festéket visznek fel több helyre is - mondta Orbán Sándor.