Szollár Domokos közölte: a közeljövőben a reptér közvetlen közelében lévő 250 ingatlan ablakait és tetőit zajszigetelik, ami mintegy 100 millió forintba kerül.
A szóvivő kitért arra is, hogy jelenleg alig-alig tehetnek valamit az előírt repülési útvonalról letérő gépekkel szemben, ezért szeretnék, ha a kormányzat elfogadná a zajbírság bevezetését, amelyet a szabályszegő légitársaságoknak kellene befizetniük. Ez az elképzelés azonban még nem öltött konkrét, jogi formát.
Szollár Domokos kifejtette: az elmúlt időszakban a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentése érdekében lecseréltek 90-100 régi repülőtéri járművet, valamint előírták a repülőgépeknek, hogy a fedélzeti elektromos rendszert reptéri akkumulátorból, ne a turbina járatásával töltsék fel. A reptéri taxiállomány megkövetelt cserélődése 40 százalékkal csökkentette a személyfuvarozók károsanyag-kibocsátását.
A Budapest Airport Zrt. szóvivője hozzátette: tervezik, hogy a jövőben állandóan ellenőrzik majd a levegő minőségét, ami jelentős beruházást igényel, de megtérül, mert a zajszennyezés után a levegőszennyezés lesz a legfontosabb probléma.
Hanganyag: Herczeg Zsolt