A Parking Kft. egyelőre csak a tanulmányterveket rendelte meg - mondta el az InfoRádiónak a cég vezetője. Gyarmati Zoltán elmondta, hogy minden költséget a cég áll egészen addig, amíg az építési engedély nem jogerős, s csak akkortól vonják be a magántőkét.
Alapelvnek tekintjük, hogy ahány mélygarázst építünk, annyi felszíni parkolót szeretnénk megszüntetni, a cél ugyanis nem feltétlenül az, hogy parkoló-kapacitást teremtsünk - tette hozzá a fővárosi tulajdonú cég vezetője.
Amivel akkor telítődik egy mélygarázs, ha nem drágább, mint a felszíni parkoló, de ezzel vannak még gondok. "Ki kell mondani, hogy ma Budapesten nem drága a parkolás" - állítja Gyarmati Zoltán, aki szerint meg kellene teremteni az egységes budapesti parkolási társaságot, most ugyanis túl sok a szereplő ezen a területen.
Hanganyag: Tenczer Gábor