A mintegy 600 millió forintos költségnövekedés oka egyrészt az, hogy díszvilágítást építenek ki, ami plusz 250 millió forintba kerül, másrészt pedig a felújítást össze kell hangolni a 4-es metró Fővám téri megállójának építésével.
A metrómegálló építésének egy szakaszában ugyanis le kell zárni a pesti hídfőt, ezért a felújítási munkálatok során csak Buda felől lehet megközelíteni a munkaterületet.
Kedvező viszont, hogy a főváros igénybe vehet a Strukturális Alapból 2,7 milliárd forintos uniós támogatást. Az eredeti tervek szerint a Szabadság hidat 4,9 milliárd forint saját forrásból újította volna fel a fővárosi önkormányzat.
A módosított tervek szerint 2008 decemberében indulhat meg a villamosforgalom a Szabadság hídon és még azon a télen átadhatják a hidat.
Az ellenzék azt kifogásolta, hogy a híd felújítását azért hozták előre, mert a metróépítéssel összehangolva olcsóbb lehet a beruházás, most pedig az derült ki, hogy a metróépítés miatt többletköltség keletkezik.
Becker László metróbiztos elmondta: az összehangolás költségeit még vizsgálják, az összeget még nem fogadták el a mérnökök.