Pesoldt Ferenc rámutatott, hogy Ausztriában és Németországban például tanpályák tucatjai várják a kötelező oktatáson résztvevőket, nálunk viszont a tanulóvezetők jó része olyan időszakban gyakorol, amikor kifejezetten jók a látási és az útviszonyok.
A szakértő szerint új tanpályákat kellene építeni, és kötelezővé tenni, hogy ott is vegyenek órákat a tanulók.
Azt azonban a szakértő is belátja, hogy ennek egyelőre nincsenek meg a feltételei, mert míg Ausztriában kevesebb mint 8 millió lakosra majdnem 50 tanpálya jut, Magyarországon mindössze egyetlen.
De ezt sem veszik igénybe az autósiskolák, mert nem vállalják be azt a pluszköltséget, amelyet az extra képzés jelent. A Budapesten bejegyzett 160 autósiskola közül mindössze kettő volt a partnerük, de már ezek sem veszik igénybe a szolgáltatást.
Tőlünk Nyugatabbra mindez nem így megy. Ausztriában és Németországban például a jogosítvány megszerzése utáni két évben, azaz a próbajogosítvány használata alatt egyszer kötelezően meg kell jelenni egy vezetéstechnikai tréningen.
Pesoldt Ferenc szerint egyszer mindenkinek ki kell próbálnia, és nem éles szituációban azt, ahogy pörög alatta az autó a csúszós úton.
Hanganyag: Herczeg Zsolt