A megvizsgált 38 mellékvonalból 26-ra a teljes menetrendi időszakra, további 12-nél pedig nem a teljes menetrendi időszakra ad közszolgáltatási megrendelést a szaktárca.
Az államtitkár elmondta, hogy további egyeztetéseket folytatnak az önkormányzatokkal a térségi vasúttá alakulásról, eddig a 38 mellékvonal 286 érintett önkormányzata közül 75 adott kedvező választ.
Garamhegyi Ábel elmondta, hogy a 12 mellékvonal esetében párhuzamosan elindítják a vasúti járatok kiváltására szánt helyközi autóbuszokat a szolgáltatási színvonal nyomon követése, a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra való felkészülés érdekében.
Az államtitkár jelezte: bízik abban, hogy a megoldási javaslatot a szakszervezetek is elfogadják, és szerdára meghirdetett munkabeszüntetést átgondolják.
A szakszervezetek nem hátrálnak
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete és a Vasutasok Szakszervezete a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium döntése ellenére megtartja a november 21-én 6 óra és 12 óra közötti időtartamra szervezett sztrájkot.
A két szakszervezet elnökei elmondták: nem tudják elfogadni a tárca döntését, amely szerint a 38 mellékvonalból a térségi vasútként működtetésre kerülő 26-ra egész évre, míg 12 esetében február végéig adna közszolgálati megrendelést az új vasúti menetrendben, mert ez a megoldás nem jelent hosszú távú garanciát a mellékvonalak sorsának megnyugtató rendezésére.