Hat kilométer. Mindössze ekkora szakaszon kellene felújítani a két borsodi város, Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti útszakaszt. A településeket a 37-es út köti össze, amelynek felújítása több mint tíz éve borzolja a helyiek idegeit.
A kísérleti anyag nem vált be
Az út karbantartását több mint tíz éve kezdték el, akkor azonban a felújításhoz egy kísérleti anyagot használtak. Ez azonban nem vált be - mondta az InfoRádióban Sátoraljaújhely polgármestere.
Nagyjából két évvel ezelőtt megint hozzá kellett nyúlni a burkolathoz, a rekonstrukció azonban tavaly év elején egyszerűen félbe maradt - panaszolta Szabosvölgyi Péter.
A kátyús útról az aszfaltot lemarták, helyére azonban nem került új réteg, csupán az elválasztó csíkokat festették fel az útkarbantartók.
A helyiek aztán félpályás útlezárást tartottak és aláírásokat gyűjtöttek, vezetőik pedig felkeresték a közlekedési tárcát.
Mindennek hatására az építés folytatódott, most azonban a tél beköszönte gördített akadályt az út befejezése elé, csaknem másfél kilométer még mindig nincs újraaszfaltozva.
A polgármester most attól tart, hogy ha az évek óta húzódó munkát a novemberi hidegben végzik el az útkarbantartók, akkor csaknem fél év múlva ismét elölről kezdhetik az egészet, fagyban ugyanis szerinte nem lehet aszfaltozni.
A kivitelező nem hibás, csak az időjárás
Az út utolsó, másfél kilométeres szakaszával hétfőn kellett volna végezni, a korán jött havazás azonban megakadályozta a munkát.
A Magyar Közút Kht. szóvivője szerint ők mindezért nem hibáztathatók, csak az időjárás. Épp ezért szerinte kötbérrel sem tartoznak, mivel a csúszás nem nekik róható fel, hiszen a havat nem ők "eregették".
A szerződés szerinti kötbér összegéről Szőnyi Zsolt nem adott felvilágosítást.
Hogy az építkezés tavaly miért maradt félbe, azt felelte: a kivitelezéshez uniós forrásokra pályáztak, ez pedig elhúzódott.
Hanganyag: Molnár Anikó