Elfogadhatatlannak tartja a Magyar Autóklub jogásza azt a kormányzati elképzelést, amely alapján egyszerre lehetne érvényesíteni az üzembentartói felelősséget és a járművezető személyes felelősségét.
Kovács Kázmér az InfoRádiónak elmondta: az egyik megoldás az lehetne, hogy a jármű üzembentartójának kelljen felelősséget vállalnia abban az esetben, ha nem jelöli meg azt a személyt, aki súlyosan megszegte a közlekedési szabályokat.
Hozzátette: ha az üzembentartó elmondja, ki vezette az autót, az illető pedig elismeri, hogy vétett a szabályok ellen, akkor egyedül őt kell felelősségre vonni.
A Magyar Autóklub jogásza szerint az objektív felelősséget bevezető javaslatot a jelenlegi formájában nem fogadja majd el az Országgyűlés.
Kovács Kázmér ugyanakkor úgy véli, hogy indokolt lenne a büntetőpont-rendszer szigorítása, mert az a mostani formájában alkalmatlan a kitűzött célok elérésére.
A jogász szerint azonban a törvényalkotók túlzásba viszik a módosításokat, mivel most olyan esetekre is ki akarják terjeszteni a pontrendszert - például az irányjelzőhasználatra -, amelyek elterelik a figyelmet a ténylegesen veszélyt jelentő, mozgó közlekedési szabályszegésekről.
Hanganyag: Kálló Izabella