A panaszos, Takács Zsuzsanna az InfoRádió Fórum című műsorához fordult történetével. Közlése szerint a cég már elismerte, hogy egy adminisztrációs hiba miatt 2003 óta több pénzt szedtek be tőle, mint amennyi jogos lett volna, azon viszont még vitáznak, hogy a hölgynek 75 vagy 50 literes "kukája" van az eddig tévesen nyilvántartott 240 literes helyett.
A tatabányai cég elismeri a hibáját. A közleményben az olvasható, hogy az AVE 2003. május 16-án kötött közszolgáltatási szerződést az ügyféllel. A visszaküldött dokumentumban Takács Zsuzsanna kijavította a tároló edény űrtartalmát. A cég számlázást végző munkatársa azonban nem vezette át ezt a módosítást az úgynevezett törzsállományba.
Az első különbséget visszautalták
Az AVE hangsúlyozza, hogy egy ingyenes önkormányzati lapban minden évben közlik az űrtartalmak szerinti aktuális hulladékkezelési díjat. "Sajnálatos, hogy fogyasztónk több év elteltével vette észre a hibát" - teszik hozzá.
Amikor azonban az ügyfél jelezte a problémát, akkor a szállítást végzők azt az információt adták, hogy a tároló a legkisebb külterületen használatos edény, amelynek űrtartalma 75 liter. A két edény különbözetének visszamenőlegesen számított díját, 74.912 forintot idén október 29-én utalták el a hölgynek.
Jogos reklamáció
November 6-án érkezett meg a részvénytársasághoz Takács Zsuzsanna ismételt reklamáló levele, amelyben vitatta az edény űrtartalmát. Problémáját személyesen vizsgáltatta ki a közleményt aláíró Molnár Lászlóné vezérigazgató. A helyszínen járt szakember megállapította, hogy hallgatónk szemeteskukája valóban 50 liter.
A reklamáció tehát jogos volt, ezért a vezérigazgató bocsánatkérő levelet írt Takács Zsuzsannának és az őt megillető díjkülönbözetet sürgősséggel postázzák, méghozzá a kamatokkal együtt.
Hanganyag: Herczeg Zsolt