Egy ekkora cégnek szüksége van etikai kódexre, amely szabályozza a dolgozók, beosztottak és a vezetés viselkedési normáit is - mondta az InfoRádiónak a BKV kommunikációs igazgatója.
Regőczi Miklós közölte: a fővárosiakat nem az érdekli legjobban, hogy az ellenőröknek és a biztonsági őröknek milyen előírásoknak kell megfelelniük, amikor ellenőrzik a jegyeket, bérleteket, hanem az, hogy mindenki megfizesse az utazás költségét.
Hozzátette: a bliccelők többsége konfliktusba kerül az ellenőrökkel, amikor azok megpróbálják megakadályozni a lopásban.
Ilyen konfliktushelyzetben - magyarázta a közlekedési társaság kommunikációs igazgatója - az ellenőrnek udvariasan, de határozottan kell végeznie a dolgát, úgy, hogy az a többi utast ne zavarja, emellett lehetőleg értesse meg a bliccelővel, hogy ilyet nem lehet csinálni.
A BKV ellenőrei naponta körülbelül háromezer bliccelőt kapnak el, az ilyen eseteknek csupán egy százalékában alakul ki olyan konfliktus, amely után az utas panaszt tesz - fűzte hozzá Regőczi Miklós.
A közlekedési társaság kommunikációs igazgatója kijelentette: minden olyan dolgozójukat, aki hibázik, és ez be is bizonyosodik, először általában jutalommegvonással sújtják, ha pedig a probléma ismétlődik, megválnak tőle.
A BKV-nál az "egy panasz nem panasz" elv érvényesül, ha azonban valamelyik munkatárssal kapcsolatban már négy-öt panasz érkezik, az már jelzi, hogy minden bizonnyal ő is hibás - mondta Regőczi Miklós.
A cég etikai kódexe a jövő héten kerül a felügyelőbizottság elé, hamarosan pedig a BKV honlapján az utasok számára is elérhető lesz - tájékoztatott a kommunikációs igazgató.
Hanganyag: Tenczer Gábor