Nemzetgazdasági problémát okozhatnak a tudatlan egyetemisták

Infostart
2007. november 6. 06:20
A felsőoktatásba tömegesen bekerülő hallgatók legalább 50 százaléka felzárkóztatásra szorul - mondta az InfoRádiónak az ELTE Fizikai Intézetének tanára. Patkós András hozzátette: országszerte dolgoznak a felsőoktatásban tanítók azon, hogy a kiemelten rátermett és a felzárkóztatásra szoruló hallgatók oktatása közötti feszültséget kezeljék.

Egyre nagyobb igény van a tudományos életben a kiművelt, gondolkodni kész fiatalokra, éppen azért törekszenek a kutatók is egyre szorosabb kapcsolatra az iskolákkal, hogy felkeltsék a tudomány iránti érdeklődést, hiszen szükség van az utánpótlásra - mondta az InfoRádiónak az ELTE Természettudományi Kara Atomfizikai Tanszékének vezetője.

Patkós András akadémikus hozzátette: a középiskolai tananyag jól megszervezett bemutatása tudományos felkészültséget igényel a tanároktól, a felsőoktatásban oktatók ugyanakkor azzal szembesülnek, hogy a főiskolákra, egyetemekre bekerülő hallgatóknak felzárkóztatásra van szükségük.

A felsőoktatásba bekerült hallgatók több mint felének olyan kurzusok felvételét is előírják, amelyek során a középiskolai elmaradásokat pótolják be - közölte a tanszékvezető.

Patkós András szerint rendkívül nehéz kezelni azt a feszültséget, amely a jól felkészült, kreatív, gyorsan haladó, ám kisebbségben lévő hallgatók és a felzárkóztatásra szoruló tanulók közötti különbségek miatt alakult ki.

"Ez egy nagyon nehéz szervezési, ha úgy tetszik, felsőoktatás-pedagógiai, még azt is vállalnám, hogy kutatói feladat" - jelentette ki az akadémikus.

Hozzáfűzte: nemzetgazdasági problémát okozna, ha mindazok a hallgatók "lemorzsolódnának", akiknek felzárkóztatásra van szükségük, ezért az oktatók országszerte azon fáradoznak, hogy kezelhetővé tegyék a különbségeket.

Hanganyag: Torda Júlia


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást