A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium általánosságban válaszolt a szilvásváradi vasútvonal megszüntetésének okát firtató konkrét kérdésünkre.
A tárca közleményében az olvasható, hogy a minisztérium a kisforgalmú vasúti viszonylatok szakmai vizsgálatának eredménye alapján 38 vasútvonal esetében nem tartja indokoltnak, hogy azokat az országos hálózat keretében működtesse tovább.
Hangsúlyozzák azonban, hogy ezek a vonalak az érintett önkormányzatok kezdeményezésére térségi vasútvonallá átminősítve továbbműködhetnek.
A vasúti törvény rendelkezései szerint az érintett önkormányzatoknak nyilatkozniuk kell arról, hogy hozzájárulnak a térségi vasút működtetéséhez kapcsolódó helyi fejlesztésekhez.
Ilyen lehet például a település vasútállomásának felújítása, helyi közlekedés szervezése a vasútállomás és a településközpont között, vagy P+R parkolók kialakítása a vasútállomás környezetében.
Az önkormányzatok nyilatkozata elengedhetetlen ahhoz, hogy a minisztérium érdemi pályázatot tudjon kiírni a térségi vasút üzemeltetőjének kiválasztására. A nyertessel a tárca kész közszolgáltatási szerződést kötni a vasúti személyszállítás fenntartásáról - olvasható a közleményben.
Vélhetően a szilvásváradi járatra utalva felhívják a figyelmet arra, hogy a turisztikai célú üzemeltetés az előzőektől különválasztandó, az ilyen esetekben fejlesztéspolitikai eszközök támogathatják a további működést.
A gazdasági és közlekedési miniszter a szakmai javaslat ismeretében és a társadalmi egyeztetés figyelembevételével hoz majd döntést a menetrend véglegesítéséről november közepén - közölte a tárca sajtóosztálya.