Még nem döntött a BKV a járatritkításról és a tarifaemelésről

Infostart
2007. október 17. 17:41
Nem tudott választ adni a BKV vezérigazgatója a fővárosi szakbizottság ülésén arra a kérdésre, hogy lesz-e jövőre járatritkítás. Kiderült, hogy novemberben dönt a fővárosi közgyűlés a BKV-tarifák mértékéről, pontos adat viszont erről sincs még.

A BKV jövő évi menetrendváltozásának előkészítéséről hallgatott meg beszámolót szerdán a fővárosi közgyűlés városüzemeltetési bizottsága.

A beszámolót tartó BKV-vezérigazgató elmondta, hogy a jövő évi menetrendeket meghatározó úgynevezett paraméterkönyv még készül, ezért konkrét számokat nem tud mondani arról, hogy lesz-e járatritkítás.

Azt az ellenzéki határozati javaslatot, miszerint a főváros ne engedje csökkenteni az úgynevezett hálózati összteljesítményt, a bizottság nem szavazta meg.

Az elvi megállapításokat tartalmazó beszámolóból kiderült: a BKV-t az egyre nagyobb közlekedési dugók arra kényszerítik, hogy a kötöttpályás közlekedést, azaz a villamost és a HÉV-et részesítse előnyben a tervezett átalakítás során.

Elhangzott az is, hogy a BKV fejlődési iránya egyértelműen az agglomeráció, mert az onnan érkezőknek csak 30 százaléka használja a tömegközlekedési eszközöket, 70 százaléka autózik. Budapesten belül ez az arány 60-40 százalék a tömegközlekedés javára.

A jövő évben a Volánbusszal és a MÁV-val közösen felülvizsgálják a vonalakat, és megpróbálják csökkenteni a párhuzamos járatokat.

Egy ellenzéki képviselő a beszámoló után felvetette, hogy mit keres a BKV belső, szakmai kiadványában, a Mozgásban című újságban egy egyoldalas beszámoló Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes spanyolországi zarándokútjáról.

A vezérigazgató válaszában elmondta, hogy az újságot független szerkesztőbizottság szerkeszti, de megkéri őket, a jövőben ne kerüljenek be a lapba nem szakmai anyagok.

Vitézy Dávid, a BKV felügyelő-bizottsági tagja, a VEKE civil szervezet szóvivője kijelentette, hogy a közlekedési társaság vezetése kettős beszédet alkalmaz.

A bizottság előtt szép elvekről beszél, konkrétumok nélkül, a sajtóban viszont konkrét utalások jelentek meg a vezetés részéről a járatritkításra - emelte ki.

Vitézy Dávid elmondta, hogy több korábbi elképzelés elhalt, legutóbb például az úgynevezett egyesített bérlet bevezetése, amelyet mind a fővárosi, mind az agglomerációs járatokon használni lehetett volna.

A közlekedési cég válaszában elhangzott, hogy az egyesített bérlet bevezetését nem felejtették el, de azt a BKV jövő évi tarifaemelésével együtt terjesztik a fővárosi közgyűlés elé.

A tarifaemelés mértékéről november végén dönt a fővárosi közgyűlés.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást