Terv a Nyugati téri felüljáró és a Ferdinánd híd elbontására

Infostart
2007. október 15. 14:51
A Nyugati téri felüljáró és a Ferdinánd híd elbontását, a kiskörúti és a 14-es villamosvonal meghosszabbítását javasolja az a kormányzati negyed építésével kapcsolatban készült szakmai anyag, amit a napokban tárgyaltak meg a gazdasági minisztérium és a főváros vezető szakemberei.

A fővárosi kabinet hétfőn tárgyalt arról a kormányzati negyeddel kapcsolatos koncepcióról, amely egy szeptember végi megbeszélés alapján készült. Az egyeztetésen a főváros és a gazdasági tárca vezető szakemberei vettek részt.

A koncepció javasolja, hogy bontsák el a Nyugati téri felüljárót és számolják fel a pályaudvar melletti buszpályaudvart.

A Nyugati pályaudvar fogadócsarnokából, az úgynevezett Eiffel-csarnokból kikerülnének a vágányok, és a terület reprezentatív, zárt köztérré válna. Az InfoRádió ugyanakkor úgy tudja, hogy a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal nem támogatja a vasúti funkció kiköltöztetését a csarnokból.

Bővül a Podmaniczky utca

A pályaudvar területére befutó vágányok számát 17-ről 8-ra csökkentenék. A megmaradó vágányokat részlegesen vagy teljesen felülépítenék, de még azt a verziót sem vetették el, hogy az egész pályaudvart a Rákosrendezőre telepítsék ki.

Már az építkezés első ütemében, azaz jövő év végéig kétszer két sávosra bővülne a Podmaniczky utca, sőt szükségesnek tartják a Ferdinánd híd elbontását és alagútba helyezését.

A kormányzati negyed utasforgalmi igénye miatt a készülő szabályozási terv javasolja a kiskörúti villamosvonal néhány éven belüli meghosszabbítását a Ferdinánd hídig. A villamos a Podmaniczky utcán és a Dózsa György úton haladna a Ferdinánd híd vonaláig, ahol át lehetne szállni a Váci úti meghosszabbított vonalon érkező 14-es villamosra.

A koncepcióról szóló tájékoztatót a fővárosi kabinet megtárgyalta és tudomásul vette.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást