Kis magyar valóság: szakaszos útfelújítások, hatalmas csúszásokkal

Infostart
2007. október 12. 18:47
Az InfoRádió helyszíni tapasztalatai szerint a XVIII. kerületi Margó Tivadar utcát úgy újították fel tavaly, hogy annak középső szakaszán kimaradt 130 méter, amelyet továbbra is a régi, rossz minőségű aszfalt fed. Mint kiderült: vízjogi okok miatt.

Az InfoRádió a napokban a helyszínen járt utána az állami támogatással felújított fővárosi utak kapcsán annak, hogy a XVIII. kerületi Kele utca hossza valóban akkora-e, mint a pályázatban megjelölt úthossz. A helyszíni szemle alapján rövidebb, csaknem 900 méterrel.

A helyszínen azonban kiderült, hogy a Kele utca folytatása, a Margó Tivadar utca felújításával sincs minden rendben. A Margó Tivadar utcát ugyanis úgy újították fel tavaly - a Kele utcával egy időben - hogy az utca középső szakaszán kimaradt 130 méter, ahol továbbra is a régi, rossz minőségű aszfalt fedi az utat.

Megpróbáltunk utánajárni annak, hogy lehet egy utat úgy felújítani, hogy kihagynak belőle egy jelentős szakaszt. Mint azt városházi forrásból megtudtuk, a szakasz azért maradt ki, mert a kerületi önkormányzat körforgalmat kívánt építeni a csomópontba, ám a szükséges építési engedélyek nem készültek el időre. Ezért szakemberek úgy látták jónak, hogy meghagyják a körforgalom helyét.

A Margó Tivadar utca a Kele utcához hasonlóan 50 százalékos állami támogatással újult meg. Városházi forrásból származó adatok szerint az 1142 méter hosszú szakasz rekonstrukciójáért 60 millió forintot fizettek ki a Mota Engil Zrt-nek. Csakhogy helyszíni méréseink szerint ez a felújított szakasz itt is körülbelül 200 méterrel rövidebb.

További érdekes adat, hogy a Margó Tivadar utcát és Kele utcát (a két utca egymás folytatása) úgy újította fel ugyanaz a vállalkozó, hogy a fajlagos négyzetméterár a Kele utcában 50 százalékkal magasabb volt. Erre azt a magyarázatot kaptuk, hogy a két utca egy felújítási csomagban volt benne, amelynek csak a végösszegét vették alapul a kivitelezői pályázat elbírálásakor, az egyes utcák egységárait nem. A felújítási csomagra adott árajánlatok közül pedig a legolcsóbb nyert.

A kerület által kívánt körforgalom engedélye még mindig nem készült el, pedig a Margó Tivadar utcát keresztező Baross utca felújítása emiatt késett idén két hónapot, és csak nemrég kezdődött el. A várakozás hiábavaló volt, a körforgalom engedélyei pedig még mindig hiányoznak.

Ezért a Baross utcát is úgy újítják fel, hogy kimarad belőle egy szakasz. A kerületi önkormányzat szerint idén nyáron derült ki, hogy a körforgalom csapadékvíz-elvezetéséhez vízjogi engedély kell. Ennek a beszerzése időigényes, ezért a csomópont csak jövőre épül meg, a kerület szerint fővárosi forrásból. A jövő évi útfelújítások forrásáról azonban még sokára, az év végén dönthet a főváros.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást