Az M0-ás autóút több mint öt évvel ezelőtt elérte kapacitása határát, éppen ezért gyakori, hogy a forgalom csak lépésben halad - mondta az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője az InfoRádiónak.
Pausz Ferenc hozzátette: az ilyen időszakokban a koccanásos balesetek a jellemzők, ezért nagy figyelemmel és türelmesen kell vezetniük az autósoknak.
Az M0-ás hibája, hogy nincs leállósáv, sávjai pedig nem elég szélesek, és annak ellenére, hogy sok helyen kint van a tehergépkocsival előzni tilos tábla, a sofőrök ezt nem veszik figyelembe - közölte az ORKF osztályvezetője.
Pausz Ferenc úgy véli, hogy javulna az M0-ás baleseti statisztikája, ha a teherautók betartanák az előzni tilos szabályt, valamint, ha a sofőrök nem hajtanának többel, mint a legnagyobb megengedett sebesség.
Az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője elmondta: tervezik, hogy az M0-ás autóút mentén is fix kamerás sebességellenőrző berendezéseket telepítenek, ez azonban időbe telik és sok pénzbe kerül.
Hanganyag: Kálló Izabella