A belvárosi polgármester az InfoRádióban elmondta: elsősorban az a céljuk, hogy a kerületben a kis utcákon megszűnjön, de legalábbis jelentősen mérséklődjön az átmenő forgalom, különös tekintettel az Üllői útról érkezőre.
Az V. kerület ennek érdekében javasolja a Kálvin téri csomópont átalakítását, és arra törekszik, hogy a Kecskeméti utca, Károlyi Mihály utca, Petőfi Sándor utca, Bécsi utca, Október 6. utca útvonalon csillapított forgalmú övezet alakuljon ki, ahova csak az engedéllyel rendelkező autók és a buszok hajthatnának be, és szélesítenék a járdákat.
Átalakítanák az Erzsébet hídról a le- és a felhajtást is, így tehermentesítve az Irányi utca forgalmát. Eszerint a Március 15. térnél nem csak le-, hanem felhajtani is lehetne a hídra.
Rogán Antal kiemelte: azt is javasolják a fővárosnak, hogy az Astoriánál az új felszínrendezés keretében alakítsanak ki egy lámpás körforgalmi csomópontot, hogy a kiskörútról minden irányba lehessen fordulni, és ne kelljen bemenni a belvárosi kis utcákba.
Az új belvárosi közlekedési koncepció nem számol a Demszky Gábor által javasolt dugódíjjal, a kerület polgármestere szerint Budapesten nem érettek a feltételek ennek bevezetéséhez.
Hanganyag: Tenczer Gábor