Jelenleg a földalatti vasút megállóiban számolják az utasforgalmat a reggeli és az esti órákban a bemeneti ellenőrzést végző biztonsági őrök, ennek alapján döntenek majd arról az illetékesek, hogy szükség van-e arra, hogy a kevésbé forgalmas időszakokban is 5-6 percenként járjanak a szerelvények - mondta az InfoRádiónak a BKV kommunikációs igazgatója.
Regőczi Miklós közölte: hamarosan a többi járaton is utasszámlálást végeznek - a buszokban például súly alapú mérést alkalmaznak -, és ebből következtetnek az utaslétszámra.
Az eredmények összesítése után a BKV javaslatot tesz majd a fővárosi közgyűlésnek; ez a testület dönt arról, hogy a jövő évben milyen legyen a közlekedési vállalat menetrendje, és milyen szolgáltatásokat nyújtson - tette hozzá a kommunikációs igazgató.
Regőczi Miklós közölte: nem járatcsökkenésről, hanem járat-átcsoportosításról, -ésszerűsítésről van szó.
Korábban a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményében azt írta: a BKV "akár 10 százalékot is elérő, brutális mértékű szolgáltatáscsökkentést" tervez.
A szervezet ezt a BKV vezérigazgató-helyettesének egy keddi lapinterjújára hivatkozva állítja, melyben a vezető megerősítette, hogy a jövő évi menetrendeket tartalmazó Paraméterkönyv keretein belül járatritkításokat tervez.
Hanganyag: Tenczer Gábor