Demszky Gábor közlése szerint ezt az adót azok fizetik majd, "akik egy bizonyos térségbe, mondjuk Budapest közigazgatási határain belülre belépnek gépkocsival".
Ez a megoldás - a belső városrészek környezeti terhelésének csökkentése - már Európa számos városában bevált - tette hozzá a főpolgármester, megjegyezve, hogy ez a lépés természetesen érdekeket sért majd.
"Természetesen ezt nem nagyon fogják megtapsolni azok, akik az agglomerációban laknak, vagy a külső részeken laknak, mert pénzbe kerül, és mert életmódváltásra kényszerít, vagy mert nem tudják megfizetni" - vélekedett.
A főpolgármester hangsúlyozta, hogy nem lát más megoldást az egyre növekvő autóforgalom által okozott környezeti károk enyhítésére.
Leszögezte: ahhoz, hogy Budapest élhetőbb, szerethetőbb legyen, elengedhetetlen a napjainkra már 1,2 milliósra duzzadt budapesti autóstábor közlekedésének visszaszorítása.
A város szerkezete ugyanis nem az autókra, és főleg nem az ilyen nagy gépjárműforgalomra épült - magyarázta.
Demszky Gábor, aki a megnyitóra maga is kerékpárral érkezett, kifejtette, hogy az autósoknál szemléletváltásra van szükség. A cél az, hogy minél többen használják a tömegközlekedési járműveket, pattanjanak kerékpárra, illetve gyalogoljanak.