A gondok hétfő este kezdődtek, amikor hét méter mélyen egy szellőzőakna fúrásánál a talaj peregni kezdett egy alagútba. Akkor még meg tudták állítani az omlást, de ez csak pár óráig tudta visszatartani a száraz agyag beömlését, majd benyomta az este felhúzott biztosító falat is.
A száraz agyag megjelenése meglepte a metróépítőket, ugyanis a főváros budai oldalán nemigen található ilyen típusú talaj. Ezek elkerülése érdekében végeztek próbafúrásokat, de ez a rész kimaradt.
A száraz agyag kipörgött a felső rétegek alól, így azok megsüllyedtek. Emiatt két-három méter mélyen eltört egy vízcső, a kiömlő víz pedig felgyorsította a folyamatot.
A munkálatokat vezető Bozsó Tamás főmérnök szerint nem lehetett ilyen talajra számítani, mert a déli oldalon hasonló alagutat építettek bányászati módszerrel, és ott a kőzet kemény és összeálló volt.
A főmérnök az InfoRádióban hangsúlyozta: szó sem volt menekülésről, a munkaterületet szervezetten hagyták el, a gépeket és berendezéseket kiszállították az alagútból.
A BKV szerint körülbelül péntekre betemetik a gödröt, egy védő betonréteggel kibélelik, betondugót tesznek rá és feltöltik.
150 milliméteres cső tört el
Lévai Zsuzsanna, a Fővárosi Vízművek szóvivője az InfoRádióban elmondta, hogy egy 150 milliméter átmérőjű víznyomócső tört el.
Folyik a kárelhárítás
(fotó: Mihádák Zoltán) (képgaléria)
A vezeték az Etele út és a Tétényi út kereszteződésében található szolgáltatóházat látja el vízzel, így csak ez az egy épület maradt egy ideig víz nélkül.
Lévai Zsuzsanna elmondta, hogy a vízműveket ért kár nem jelentős.
Nem csúszik a beruházás
Horváth Éva, a DBR Metró projektigazgatóság szóvivője az InfoRádióban elmondta, hogy a baleset a beruházásban nem okoz csúszást, mert az alagútfúró pajzsok még nem érték el a Tétényi úti állomást, csak szeptember 20.-a környékére érik el a területet, melyet addigra teljesen kitakarítanak.
A helyreállítási munkálatok három-négy napon belül befejeződnek - mondta Horváth Éva.