A keddi Tétényi úti alagútomlásnál derült ki, hogy az egyik fúrópajzs már elérte az épülő állomást, de a másik még 200 méterre van tőle. A lassabb pajzs egy hónappal korábban indult el az Etele térről, mégis lemaradt, mert hibák jelentkeztek a faroklemezére lerakódott beton miatt.
Bozsó Tamás, a metróépítést ellenőrző Eurometro Kft főmérnöke elmondta, hogy a lassabb pajzs még a javításokkal is tartja a határidőket, a problémamentes fúrópajzs viszont háromszor gyorsabban halad.
Konferencián vitatják meg
Ha mindkét pajzs tartani tudná a háromszoros tempót, jóval előbb befejeződhetne a metróépítés. Bozsó Tamás hozzátette, hogy a lassabb pajzson tapasztalt betonlerakódás olyan probléma, ami téma lesz egy hamarosan megrendezendő metróépítési konferencián.
A betonlerakódás következménye az is, hogy a fúrópajzs megrepeszti az úgynevezett tübingeket. Bozsó Tamás közölte, hogy a 15-20 centiméter mély repedéseket megvizsgálták, és mivel a hasadékok csak a betongyűrűk vastagságának közepéig haladnak, így nem okoznak gondot. A vizet ugyanis nem eresztik át és statikai probléma sincs velük.
Csak esztétikailag zavarnak
A DBR Metró Projektigazgatóság vezetője korábban azt nyilatkozta InfoRádiónak, hogy a repedt tübingek csak esztétikailag zavaróak.
"Nem kell kicserélni a tübingeket, csak esztétikai problémát okoznak, de ezt gletteléssel el fogják takarni a szakemberek" - mondta Balogh Árpád.
Az igazgatóság vezetője hozzátette, hogy a hiba ismeretében alkalmanként csak egy-egy napra kell megállítani a fúrópajzsot.
{{keretes_cim}}
Egy szellőzőalagút fúrása közben omlott be a föld a 4-es metró építése közben a Tétényi úton. A leomló föld miatt egy gáz- és egy vízcső is eltört. A balesetben senki sem sérült meg, az omlás a szakemberek szerint nem hátráltatja a metró építését. Részletek itt!
Szerző: Tenczer Gábor