Nem kap családi pótlékot minden rászoruló - lapszemle

Infostart
2007. augusztus 13. 06:18
A jogosultak egy része nem veszi igénybe, vagy nem kapja meg a családi pótlékot, illetve a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt sem - írja érdekvédelmi szervezetekre hivatkozva a Magyar Nemzet.

Ennek valószínű oka, hogy nem tudják: jár a juttatás, vagy nem tudják, milyen módon kell igényelni. Elsősorban a putri körülmények között élő - egyáltalán nem minden esetben roma - családok lehetnek ilyen tekintetben tájékozatlanok. Ami pedig a szociális jövedelmek kifizetését illeti, azok egy esedékes törvénymódosítás miatt akár későbbre is tolódhatnak.

A Népszabadság arról ír, hogy felszámolás alatt áll a Hungaronafta Kft., amely 2000-ben közös benzinkúthálózat-céget hozott létre a Magyar Autóklubbal. A csúcsidőszakban majdnem ötven "olcsó" kutat magáénak mondó Klubpetrol Kft. a jelek szerint szintén a végét járja. A kutak némelyike működik ugyan, még talán a zászló is ott lengedez; a hálózathoz azonban jószerével semmi közük, mivel már nem kapnak onnan üzemanyagot.

A Hungaronafta legnagyobb hoppon maradt hitelezője az APEH, amely milliárdos adótartozásnak ütheti bottal a nyomát. Az Erste Bank, valamint a vám- és pénzügyőrség szintén több mint félmilliárd forinttal ragadt benn. Számtalan kisebb cég is verheti az ajtót: a felszámolást végül a Total Hungária kétmilliós lejárt számlája miatt rendelték el.

Buga Tamás felszámoló biztosnak ebben a helyzetben nincs könnyű dolga. Az ember azt képzelné, egy közepes méretű kúthálózat mögött áll megfelelő mennyiségű tartály, üzemanyag, netán szállítóautó és benzinkút is. Ám a helyzet az, hogy a többmilliárdos tartozással szemben jelenleg csupán egy 15 millió forintos értékű "mobil benzinkút", egy autó és néhány tízmilliónyi követelés áll. A cég tokodi elosztóbázisa már az Erste Banké.

A Világgazdaságban az olvasható, hogy a távközlési szolgáltatások árának csökkenése ellenére jelentősen nőttek a háztartások kommunikációra fordított kiadásai az elmúlt másfél évtizedben a fejlett országokban - állapítja meg az OECD. A termék-innováció, az újabb és újabb szolgáltatások ugyanis egyre több fogyasztót vonzanak: elterjedt a széles sávú internet, és folyamatosan nőtt a mobiltelefonálás szerepe.

A szervezet tagországaiban így 1991-2004 között több mint negyedével, 1,79-ról 2,27 százalékra nőtt a háztartások rendelkezésére álló jövedelemből a kommunikációra fordított összeg aránya. Abszolút értékben még nagyobb volt a bővülés: éves szinten 563-ról 1054 dollárra emelkedett az átlagkiadás. A kommunikációs kiadások összetevői közül a telefon- és faxkészülékek árai mérséklődtek a legnagyobb mértékben. Ezt elsősorban a liberalizációval magyarázza az OECD.

Hanganyag: Herczeg Zsolt


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Lapszemle 1
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Lapszemle 2
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Gazdasági lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást