Hiába van az egyesületnek Kosár című magazinja, illetve az E-számokkal kapcsolatos kiadványa, a fogyasztókhoz ezek nem mindig jutnak el - magyarázta a guargumival kapcsolatos "hisztériát" Baranovszky György.
A szakértő szerint megtéveszthette a fogyasztókat a dioxinnal kapcsolatos hírverés, nem volt elég konkrét a figyelmeztetés. A fogyasztók az egyesülethez érkezett jelzések szerint nem tudják, mi az E-412, és általában nem nagyítóval járnak vásárolni - emlékeztetett.
Vagyis a magyar fogyasztó nem foglalkozik a figyelmeztetéssel, éppen úgy megveszi a megszokott terméket, mint korábban. S ez egészen addig így lesz, amíg valakit nem visznek kórházba a guargumi miatt - és a sajtó ezt nem hozza nyilvánosságra.
A szövetség álláspontja szerint a tájékoztatásnak folyamatosnak kell lennie, a veszélyről nem csupán a sajtón, hanem minden elérhető úton értesíteni kell a fejleményekről.
Nem szabad a fogyasztókra bízni annak eldöntését, hogy vásárolnak-e veszélyesnek minősíthető élelmiszert. Nyugat-Európában például a hatóságok döntöttek a szükséges lépésekről. Vagy a forgalmazóknak kell levenniük a polcokról a szóban forgó termékeket - figyelmeztetett Baranovszky György.
Hanganyag: Exterde Tibor