Csak a legelegánsabb fővárosi éttermek és a szállodák vezették be a szervízdíjat, amely tisztázott, jogilag korrekt fizetési feltételt teremt a vendég, az üzlet és az állam számára is - mondta az InfoRádiónak a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke.
Háber Tamás hozzátette: a megváltozott gazdasági helyzet miatt egyre kisebb a forgalom, ezért a vendéglátók nem merik bevezetni a szervizdíjat, mert tartanak a drágulástól és attól az erkölcsi kártól, amely az üzleteket érheti, ha a vendégek azt látják, hogy az amúgy sem alacsony árak mellett még szervizdíjat is felszámolnak.
A vendéglátók ipartestületének elnöke úgy véli: a magyarok szeretik maguk eldönteni, hogy adnak-e, és, ha igen, mennyi borravalót a pincéreknek, és nehezen fogadják el, hogy az étterem határozza meg a szervizdíj mértékét.
Háber Tamás szerint ez a mentalitás csak akkor változhat, ha egyre többen tudnak majd vendéglőkbe járni, a jelek azonban arra utalnak, hogy a következő években inkább csökken majd a számuk.
Az ipartestület elnöke mindenesetre jó kezdeményezésnek tartja, hogy az állam megteremtette a szervizdíj beszedésének lehetőségét.
Hanganyag: Herczeg Zsolt