Várhatóan újra leáll néhány napon belül a metróalagút egyes fúrópajzsa - értesült az InfoRádió kivitelezői forrásokból. A Bochkor nevű fúrópajzsnak most is ugyanaz lehet a baja, mint korábban, azaz habrancslerakódás található rajta, ami deformálja az alakját és megrepeszti az alagút kitámasztó betonszelvényeket, az úgynevezett tübingeket.
A különbség annyi, hogy most nem oldalt, hanem felül található a lerakódás. A habrancsot egyébként a fúrópajzs stabilizálására használják fúrás közben.
Az InfoRádió két hete adott hírt arról, hogy az egyes fúrópajzsot le kellett állítani, mert több helyen megrepesztette a tübingeket.
Egy hétre rá a Balogh Árpád, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője az InfoRádiónak elmondta, hogy megtalálták a hibát: a másfél centis lerakódás deformálta a pajzs alakját és ezért repedtek a tübingek.
A lerakódást a pajzs oldaláról levésték, ezt követően újra elindult az egyes fúrópajzs, amelyet közben beért a két héttel később indult kettes fúrópajzs.
Az egyes pajzs 12 métert haladt, de az InfoRádió értesülése szerint már most látni, hogy napokon belül újra le kell állítani.
A két pajzs körülbelül 300 méter hosszú alagutat fúrt ki eddig.
Az InfoRádió keresi az ügyben a DBR Metró Projektigazgatóságot, de csak azt a választ kapta, hogy az 1-es pajzs technikai újabb beállítására pár napon belül valóban újra számítani kell.
Az InfoRádió információi szerint a beállítást nem lehet mozgó pajzson elvégezni, ezért a javítás idejére leáll a szerkezet.