A rendőrség azonnal a baleset helyszínére érkezik, ha a sztrádákon dugó alakulna ki, és megpróbálja megszüntetni a torlódás okát, a katasztrófavédelem munkatársai vizet osztanak a forró aszfalton várakozni kényszerülő autósoknak - mondta az InfoRádiónak a szervezet szóvivője.
Winkler-Virág András hozzátette: a pihenőhelyeken a nagy melegben is van kézmosási lehetőség, és ivóvízhez is hozzájuthatnak a kitikkadt sofőrök.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szóvivője közölte: bár a fizika törvényeinek a magyar utak sem tudnak ellenállni, az autópályák felső, úgynevezett kopó rétege olyan módosított bitumenből készült, amely extrém körülmények között is jól bírja a terhelést.
Az útellenőrök ennek ellenére is naponta négyszer járják be az autópályákat nyomvályúsodás után kutatva - fűzte hozzá Winkler-Virág András.A nyár nemcsak a sofőr, de az autó számára is megterhelő: tartós hegymenet után vagy utánfutót húzva megálláskor érdemes még rövid ideig járni hagyni a motort - mondta az InfoRádióban a Hungaroringen működő vezetéstechnikai centrum munkatársa.
Ha az autóban van légkondicionáló, figyelni kell arra, hogy ne legyen túl nagy különbség a kinti és a benti hőmérséklet között, de ilyenkor is érdemes többször megállni pihenni - tanácsolta Pesolt Ferenc.
Amennyiben az autóban nincsen kílmaberendezés, jó, ha van az autósnál ivóvíz, törölköző, és szellős ruhát visel - tette hozzá a szakértő, aki nem javasolja, hogy meztelen felsőtesttel, vagy cipő, papucs nélkül vezessenek a sofőrök, hiszen vészhelyzetben így nem lehet kellő erőt kifejteni, ha meztelen talppal tapossák a fékpedált.
Kánikulában csökken a koncentrációkészség is, ezért az autósok, ha tehetik, ne a legmelegebb órákban induljanak útnak - mondta Pesolt Ferenc.
Szerző: Horn Andrea
Hanganyag: Rezsek Gyõzõ és Kálló Izabella