Így épül a 4-es metró - képgalériák

Infostart
2007. június 26. 13:45
A metróépítés során számtalan probléma merült fel, amint azt a legújabb metróbiztosi jelentés is tartalmazza - mondta Demszky Gábor. A főpolgármester hozzátette, hogy ez szerinte hozzátartozik a normális munkamenethez egy ekkora beruházás esetén. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes beszámolt arról, hogy elkészül a metró uniós támogatási kérelme.

Egy ekkora beruházás esetén természetes, hogy számtalan probléma merül fel - mondta Demszky Gábor a 4-es metró kelenföldi indítóállomásánál. A főpolgármester kiemelte: az esetleg felmerülő problémákat minden esetben rendezik a kivitelezővel.

Demszky Gábor szerint a módosított ütemtervnek megfelelően épül a 4-es metró. A szabaddemokrata politikus kifejtette, hogy az egyik alagút fúrása 182, a másik pedig 129 méternél tart, és a 4-es metró alagútja szeptember végére éri el a Tétényi úti állomást.

A korábbi közlés szerint az alagútnak szeptember elejére kellett volna eddig a szakaszig elkészülnie, vagyis már az első állomásnál néhány hetes késést szenved az alagútépítés.

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes kiemelte, hogy június végére elkészül az Európai Unióhoz beadandó támogatási kérelem, amelyről

<

Alagút (fotó: BKV Zrt.) (képgaléria)

júliusban előbb a kormány, majd Brüsszel dönt. Hozzátette, hogy június közepe óta már mind a 10 állomásnak megvan az építési engedélye. -

Becker László metróbiztos hétfőn nyilvánosságra került jelentésében az szerepel, hogy a 4-es metró építésénél jelentős többletköltségekre és további késedelemre kell számítani.

Az InfoRádió birtokába került dokumentum a munkálatok elhúzódásának okaként az engedélyező közlekedési hatóság túlterheltségét és a tervezettnél több közműkiváltást nevezi meg, de további többletmunkát okoz néhány érintett épületnek a vártnál rosszabb állapota, valamint a régészeti feltárás is.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást