A sztrájk-kultúrát illetően van néhány évtizednyi elmaradásunk - emlékeztetett Borsik János, aki szerint valami probléma van Magyarországon, ha az embereket a konvergencia-program megszorításai, a járulékok emelése sem tudja összefogásra, közös tiltakozásra késztetni.
"A szakszervezetnek egy dolga van, hogy megszervezze a sztrájkot. De ha az emberekben az elégedetlenség nem ér el bizonyos fokot, ha nem alakul ki a közös fellépés igénye, akkor a szakszervezetek ezt nem tudják helyettesíteni" - hangsúlyozta a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke.
Borsik János elmondta, hogy a szakszervezet aggódik a vasút biztonsága miatt is, veszélyeztetve látja az utasok, a vasúti dolgozók és az áruk biztonságát.
"Nem mindegy, hogy egy fuvarozó megbízik-e a vasutakban, s miután kormányrendelet írja elő a gazdasági és közlekedési miniszternek, hogy irányítsa és ellenőrizze a tárcához tartozó hatósági munkát, ezt kérjük számon rajta" - mondta Borsik János.
Beszámolt arról, hogy június 13-án küldtek Kóka Jánosnak egy levelet, amelyben egyeztető tárgyalást kezdeményeztek a tárca vezetőivel a munka törvénykönyv és a sztrájktörvény vonatkozó rendelkezései alapján. "A miniszter nem válaszolt a mai napig, ezért július 4-én a küldöttközgyűlés meghozza azokat az ilyenkor kötelező döntéseket" - figyelmeztetett a szakszervezeti vezető.
Borsik szerint, ha ez így megy tovább, a kockázati szint hihetetlenül megemelkedik, és nagyobb lesz egy esetleges baleset veszélye, mint az elkerülhetőségének esélye. "Előre szólunk, hogy a hatóság, a miniszter tegye a dolgát" - tette hozzá Borsik János.
Hanganyag: Ignáth Márk