Sok a buktató a digitális tévé és rádió útjában

Infostart
2007. június 23. 14:28
A 2012-es határidő ellenére sem szabad kapkodni a digitális átállás előkészítése során - mondta az Antenna Hungária Zrt. vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. László Géza szerint egyelőre a piaci szereplők sem látnak tisztán.

Az Antenna Hungária vezérigazgatója kijelentette: azt javasolják a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, hogy térjen vissza a stratégiaalkotáshoz, még a pályázatok kiírása előtt végezzen piackutatást, és határozza meg, milyen üzleti modell alapján lehet működőképes a digitális műsorszórás.

Nem szabad kapkodni, voltak olyan országok, ahol nem tudtak sikeresen elindulni a digitális platformmal, mert nem volt jól előkészítve a pályáztatás - hangsúlyozta a szakember.

László Géza hangsúlyozta: feszesek a határidők, de alapfeltétel, hogy minden szereplő tisztán lásson az üzleti modellekkel kapcsolatban; jelenleg mindenkinek, az Antenna Hungáriának is számtalan kérdése van.

Rádiók: még több nehézség

A rádiós digitalizációról - ahol lekapcsolási határidő sincsen - az Antenna Hungária vezérigazgatója azt mondta: ezen a piacon nem látnak akkora nyomást, mint a tévéknél; de 2009-ben lejár a kereskedelmi rádiók licence, és a szabályozó hatóságnak el kell gondolkoznia a hogyan továbbról.

László Géza szerint a technikai váltás a rádióknál a televízióhoz képest jóval komolyabb felkészülést igényel, az államnak még tudatosabban, a piaci szereplőkkel szorosabban egyeztetve kell cselekednie, hogy megtörténhessen a digitális átállás.

Az országos digitális sugárzásra készülő rádiók mondják el, szerintük mi fontos, és végezzenek közvélemény-kutatásokat, hogy felszínre kerülhessenek a rejtett igények - javasolta a társaság vezérigazgatója.

Hanganyag: Exterde Tibor


KAPCSOLÓDÓ HANG:
László Géza a rádiós digitalizációról
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
László Géza a tévés digitalizációról
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást